L’associació cultural editora de l’Independent de Gràcia estaria sondejant l’Ajuntament de Badalona pel possible llançament d’un nou setmanari gratuït a la ciutat. Segons ha pogut saber Comunicació 21, ja hi ha hagut contactes al més alt nivell: algunes fonts apunten a una trobada entre el president de l’associació, Jordi Fortuny (també coordinador de desenvolupament estratègic de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals), i el tercer tinent d’alcalde, Jose Téllez.

La possible expansió del setmanari l’Independent fora del seu territori natural, la Vila de Gràcia a Barcelona, contrasta amb l’elevada concentració de mitjans que ja operen a Badalona. Actualment, la ciutat disposa de tres setmanaris (De Tot i Més, Diari de Badalona i Línia Nord), d’un quinzenal (Badalona 2000) i de l’edició territorial del diari El Punt Avui, a banda de nombrosos digitals i una ràdio i TV municipals.

La forta pressió que tots aquests mitjans exerceixen sobre el mercat publicitari badaloní complicaria la viabilitat econòmica d’una altra capçalera local, malgrat que l’editora faria ús d’estructures associatives sense ànim de lucre i, per tant, amb lògiques limitacions professionals i empresarials.

La nombrosa presència de mitjans de comunicació també genera limitacions en el pressupost públic de publicitat corporativa institucional del consistori, amb força campanyes actives. L’actual govern municipal, format per Guanyem Badalona en Comú, ERC i ICV-EUiA, ha optimitzat en els últims dos anys el repartiment de la partida publicitària obrint-la a tots els mitjans, sense censurar-ne cap, i oferint una garantia d’equanimitat i transparència per tota la legislatura, sense fer un ús partidista d’un instrument de control com és el de la publicitat institucional.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram