La comissió de Cultura i Educació del Parlament Europeu vol que nens i nenes tinguin la mateixa protecció ja estiguin veient la televisió, un vídeo compartit a la xarxa o mirant una pel·lícula en una plataforma online. Per això, el passat dimarts, els eurodiputats de la comissió van acordar reforçar els dispositius de protecció de menors en la futura Directiva de Mitjans Audiovisuals.

Els eurodiputats van aprovar que les plataformes d’intercanvi de vídeos hagin de prendre mesures correctives si els usuaris identifiquen cap contingut que inciti a la violència, l’odi o el terrorisme. Amb aquesta finalitat, aquestes plataformes haurien de posar en marxa un mecanisme fàcil d’utilitzar que permeti als usuaris informar sobre continguts i ser informats de les mesures adoptades.

El nou text també proposa prohibir la publicitat i l’emplaçament de productes de tabac, cigarrets electrònics i alcohol en els programes de televisió i en les plataformes d’intercanvi de vídeos per a nens.

El Ple de l’Eurocambra decidirà el 15 de maig obrir les negociacions interinstitucionals per a l’aprovació final de la legislació, en base a les propostes fetes dimarts per la comissió de Cultura i Educació. El Consell té previst adoptar el seu mandat negociador el 23 de maig.

Noves quotes

En la comissió de Cultura i Educació de dimarts, els eurodiputats també van aprovar noves normes que imposen una quota màxima del 20% de publicitat en televisió al dia, donant a la cadena la flexibilitat per ajustar els seus períodes publicitaris.

A més, es va establir una quota del 30% d’obra europea en els catàlegs dels prestadors sota demanda, en lloc del 20% proposat inicialment per la comissió Europea (el Consell de l’Audiovisual de Catalunya apostava pel 50%). Aquesta quota ha d’incloure obres en els idiomes dels països on seran distribuïdes.

En virtut d’aquestes modificacions, els estats membres podrien demanar a les plataformes VOD que contribueissin econòmicament al desenvolupament de produccions audiovisuals, ja sigui mitjançant la inversió directa en el contingut o a través de la contribució en els seus fons.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram