comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 03 Maig 2017 a les 15:06

El festival d'innovació en comunicació Sitges Next celebra la seva tercera edició divendres i dissabte sota el títol Explore. Connect. Change. El certamen busca consolidar la seva proposta com a punt de trobada de marques, agències, start-ups, emprenedors, creadors tecnològics, artistes digitals i comunicadors.

"La innovació és tan antiga com la història de la humanitat. Però avui els canvis que genera s'expandeixen de forma tan immediata i líquida que podríem dir que tots som colons del futur, exploradors del següent minut". Aquest ha estat el pensament amb què s'ha bastit el programa d'enguany, segons la directora creativa del festival, Helena Marzo.

"La tercera edició de Sitges Next s'endinsa en un futur pròxim per conèixer les tecnologies que canviaran la nostra manera de comunicar-nos i els professionals que estan creant els nous llenguatges que les relacions entre marques i públic demanden", explicava fa un mes en un article a Anuncios.com. Així doncs, alguns dels temes clau d'enguany són realitat virtual, machine learning, innovació de producte i sostenibilitat, visualització de data, art new media i interactivitat, data i creativitat, impressió 3D i 4D, i moviment maker.

Premis reformulats

Una de les novetats d'enguany és la reformulació del concurs: s'han eliminat les categories per evitar encotillaments i s'ha creat la llista Next to Watch. Així doncs, hi haurà un palmarès únic i integrat que reconeixerà els millors treballs de l'Estat espanyol en innovació en comunicació, per tal de descobrir, recopilar i aportar valor a exemples de creativitat i innovació. La llista estarà formada per les millors peces presentades al concurs segons el criteri d'un jurat d'experts.

Aquesta nova fórmula ha de permetre "descobrir qui innova amb una mirada més oberta i aportar valor a l'exploració, independentment del format", segons explicava Helena Marzo al febrer. "Un sistema de categories i metalls no és la millor manera d'abordar la innovació en comunicació. No és habitual reconèixer en aquests termes la innovació aplicada, per exemple, a la música, l'art o l'educació", argumentava.

10 ponències i 2 tallers

Cada dia de festival hi ha cinc conferències i un taller. Divendres s'han programat les ponències d'Stephane Scheyven, director de desenvolupament a Europa de Contagious Communications (Machine Learning: arguably the most important macro trend); Àlvar Suñol, copresident i director general creatiu d'Alma DDB (Llámame romántico si quieres); Pedro Martínez, director de màrqueting d'Ecoalf (In trash we trust: sostenibilidad como diferencial); Mark Brooks, director de marca de Behance i director creatiu a 99U (Navegando el horizonte creativo en el mundo emergente de las startups), i Pau Garcia, soci fundador de Domestic Data Streamers (Turning raw data into erotic lyrics).

Dissabte els ponents són Klaus Obermaier, artista, director, coreògraf i compositor (Interactivity: a dialog between human and the digital system); Tomás Díez, director de The Fab City Research Laboratory (The revolution of digital fabrication technology: from consumers to co-producers); Brian Williams, director creatiu executiu de Karmarama (Enabling innovation, If that's possible, which It might not be); Anna Díaz, cofundadora de Hamill Industries (Procesos de creación audiovisual fuera de lo común), i Edu Pou, director creatiu executiu de Here Be Dragons (Realidades alternativas: de la evasión a la empatía).

Finalment, els dos tallers, són: Medieval Mercenary Warriors, a càrrec de la directora creativa Emma Pueyo (divendres), i La innovació creativa contra els robots malvats, amb Tomás Ferrándiz, director creatiu de continguts de BBDO, i Ximo Villalba, director creatiu de Grey, ambdós professors de la Barcelona School of Creativity (dissabte).

Per tancar el festival, dissabte al vespre es lliuraran els reformulats premis Next to Watch 2017.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El Punt Avui culmina l'ERO amb 65 sortides

Divendres passat es van acomiadar els darrers deu treballadors d'El Punt Avui afectats per [...]

ATLL convoca el 5è premi periodístic de l'aigua

Aigües Ter Llobregat (ATLL) ha posat en marxa la cinquena edició del Premi Periodístic de [...]

El CAC proposa repensar el sector de la comunicació local

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat l'Estudi sobre la comunicació local a [...]

betevé avança els informatius del vespre per promoure la conciliació familiar

En el marc de la cinquena Setmana dels Horaris, l'Ajuntament de Barcelona ha reeditat el [...]

Prensa Ibérica fitxa Alejandro Sopeña com a director de nous projectes

El grup Prensa Ibérica ha incorporat el periodista Alejandro Sopeña com a director de nous [...]

Prisa cancel·la la venda de Media Capital a Altice

Prisa ha donat per finalitzat el contracte per a la venda de Media Capital al grup francès [...]

Els premis Concha García Campoy distingeixen José Pardina, Christian Gálvez i Núria Jar

El jurat del Premi Periodístic Concha García Campoy ha donat a conèixer les persones [...]

El CAC conclou que Losantos va incitar a l'odi contra Alemanya

El ple del Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha aprovat tres acords relatius a continguts [...]

Es posa en marxa la Xarxa de Col·legis Professionals de Periodistes

Els nou col·legis de periodistes que actualment hi ha a l'Estat han constituït la Xarxa de [...]

La Mesa per a la Diversitat premia Carles Solà, 'La gent normal' i 'Ràdio Àfrica'

El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest divendres el lliurament de la desena edició [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.