comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 03 Maig 2017 a les 15:06

El festival d'innovació en comunicació Sitges Next celebra la seva tercera edició divendres i dissabte sota el títol Explore. Connect. Change. El certamen busca consolidar la seva proposta com a punt de trobada de marques, agències, start-ups, emprenedors, creadors tecnològics, artistes digitals i comunicadors.

"La innovació és tan antiga com la història de la humanitat. Però avui els canvis que genera s'expandeixen de forma tan immediata i líquida que podríem dir que tots som colons del futur, exploradors del següent minut". Aquest ha estat el pensament amb què s'ha bastit el programa d'enguany, segons la directora creativa del festival, Helena Marzo.

"La tercera edició de Sitges Next s'endinsa en un futur pròxim per conèixer les tecnologies que canviaran la nostra manera de comunicar-nos i els professionals que estan creant els nous llenguatges que les relacions entre marques i públic demanden", explicava fa un mes en un article a Anuncios.com. Així doncs, alguns dels temes clau d'enguany són realitat virtual, machine learning, innovació de producte i sostenibilitat, visualització de data, art new media i interactivitat, data i creativitat, impressió 3D i 4D, i moviment maker.

Premis reformulats

Una de les novetats d'enguany és la reformulació del concurs: s'han eliminat les categories per evitar encotillaments i s'ha creat la llista Next to Watch. Així doncs, hi haurà un palmarès únic i integrat que reconeixerà els millors treballs de l'Estat espanyol en innovació en comunicació, per tal de descobrir, recopilar i aportar valor a exemples de creativitat i innovació. La llista estarà formada per les millors peces presentades al concurs segons el criteri d'un jurat d'experts.

Aquesta nova fórmula ha de permetre "descobrir qui innova amb una mirada més oberta i aportar valor a l'exploració, independentment del format", segons explicava Helena Marzo al febrer. "Un sistema de categories i metalls no és la millor manera d'abordar la innovació en comunicació. No és habitual reconèixer en aquests termes la innovació aplicada, per exemple, a la música, l'art o l'educació", argumentava.

10 ponències i 2 tallers

Cada dia de festival hi ha cinc conferències i un taller. Divendres s'han programat les ponències d'Stephane Scheyven, director de desenvolupament a Europa de Contagious Communications (Machine Learning: arguably the most important macro trend); Àlvar Suñol, copresident i director general creatiu d'Alma DDB (Llámame romántico si quieres); Pedro Martínez, director de màrqueting d'Ecoalf (In trash we trust: sostenibilidad como diferencial); Mark Brooks, director de marca de Behance i director creatiu a 99U (Navegando el horizonte creativo en el mundo emergente de las startups), i Pau Garcia, soci fundador de Domestic Data Streamers (Turning raw data into erotic lyrics).

Dissabte els ponents són Klaus Obermaier, artista, director, coreògraf i compositor (Interactivity: a dialog between human and the digital system); Tomás Díez, director de The Fab City Research Laboratory (The revolution of digital fabrication technology: from consumers to co-producers); Brian Williams, director creatiu executiu de Karmarama (Enabling innovation, If that's possible, which It might not be); Anna Díaz, cofundadora de Hamill Industries (Procesos de creación audiovisual fuera de lo común), i Edu Pou, director creatiu executiu de Here Be Dragons (Realidades alternativas: de la evasión a la empatía).

Finalment, els dos tallers, són: Medieval Mercenary Warriors, a càrrec de la directora creativa Emma Pueyo (divendres), i La innovació creativa contra els robots malvats, amb Tomás Ferrándiz, director creatiu de continguts de BBDO, i Ximo Villalba, director creatiu de Grey, ambdós professors de la Barcelona School of Creativity (dissabte).

Per tancar el festival, dissabte al vespre es lliuraran els reformulats premis Next to Watch 2017.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

IB3 retira la programació musical nocturna per "prudència"

La direcció d'IB3 ha retirat de la graella la programació musical que emetia de matinada, [...]

Promouen mocions als ajuntaments per reclamar l'espai de comunicació en català

La xarxa d'entitats Enllaçats per la Llengua s'ha fixat com a principal objectiu del segon [...]

Antoni Armengol presenta el llibre 'Mestre de l'entrevista'

El Col·legi de Periodistes de Catalunya acull aquest dilluns a les 19 h, la presentació del [...]

Es presenten 8.889 candidatures per a 62 llocs de treball a la CVMC

Les borses per a la contractació laboral temporal de diferents categories professionals i [...]

El Congrés aprova escollir el president de RTVE per concurs públic

El Congrés dels Diputats ha aprovat la proposició de llei per modificar el sistema d'elecció [...]

VilaWeb llança una edició nocturna imprimible

El proper 29 de juny, VilaWeb estrenarà un nou producte informatiu: VilaWeb Paper. Es tracta [...]

La Federació d'Editors internacionalitza els seus premis

La quarta edició dels premis de la Nit de les Revistes i la Premsa en Català presenten [...]

El Suprem avala que les 'telecos' fiancin RTVE

El Tribunal Suprem ha avalat que les operadores de telecomunicacions que ofereixen serveis [...]

Catalunya Ràdio fitxa Cristina Puig per a la tertúlia nocturna

Més moviments als mitjans audiovisuals de cara a la propera temporada. A partir de setembre, [...]

Xavier Bosch reivindica els periodistes amb "mirada pròpia"

El Parlament ha acollit aquest dimecres l'acte de lliurament a Xavier Bosch de la desena [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.