comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 03 Maig 2017 a les 15:06

El festival d'innovació en comunicació Sitges Next celebra la seva tercera edició divendres i dissabte sota el títol Explore. Connect. Change. El certamen busca consolidar la seva proposta com a punt de trobada de marques, agències, start-ups, emprenedors, creadors tecnològics, artistes digitals i comunicadors.

"La innovació és tan antiga com la història de la humanitat. Però avui els canvis que genera s'expandeixen de forma tan immediata i líquida que podríem dir que tots som colons del futur, exploradors del següent minut". Aquest ha estat el pensament amb què s'ha bastit el programa d'enguany, segons la directora creativa del festival, Helena Marzo.

"La tercera edició de Sitges Next s'endinsa en un futur pròxim per conèixer les tecnologies que canviaran la nostra manera de comunicar-nos i els professionals que estan creant els nous llenguatges que les relacions entre marques i públic demanden", explicava fa un mes en un article a Anuncios.com. Així doncs, alguns dels temes clau d'enguany són realitat virtual, machine learning, innovació de producte i sostenibilitat, visualització de data, art new media i interactivitat, data i creativitat, impressió 3D i 4D, i moviment maker.

Premis reformulats

Una de les novetats d'enguany és la reformulació del concurs: s'han eliminat les categories per evitar encotillaments i s'ha creat la llista Next to Watch. Així doncs, hi haurà un palmarès únic i integrat que reconeixerà els millors treballs de l'Estat espanyol en innovació en comunicació, per tal de descobrir, recopilar i aportar valor a exemples de creativitat i innovació. La llista estarà formada per les millors peces presentades al concurs segons el criteri d'un jurat d'experts.

Aquesta nova fórmula ha de permetre "descobrir qui innova amb una mirada més oberta i aportar valor a l'exploració, independentment del format", segons explicava Helena Marzo al febrer. "Un sistema de categories i metalls no és la millor manera d'abordar la innovació en comunicació. No és habitual reconèixer en aquests termes la innovació aplicada, per exemple, a la música, l'art o l'educació", argumentava.

10 ponències i 2 tallers

Cada dia de festival hi ha cinc conferències i un taller. Divendres s'han programat les ponències d'Stephane Scheyven, director de desenvolupament a Europa de Contagious Communications (Machine Learning: arguably the most important macro trend); Àlvar Suñol, copresident i director general creatiu d'Alma DDB (Llámame romántico si quieres); Pedro Martínez, director de màrqueting d'Ecoalf (In trash we trust: sostenibilidad como diferencial); Mark Brooks, director de marca de Behance i director creatiu a 99U (Navegando el horizonte creativo en el mundo emergente de las startups), i Pau Garcia, soci fundador de Domestic Data Streamers (Turning raw data into erotic lyrics).

Dissabte els ponents són Klaus Obermaier, artista, director, coreògraf i compositor (Interactivity: a dialog between human and the digital system); Tomás Díez, director de The Fab City Research Laboratory (The revolution of digital fabrication technology: from consumers to co-producers); Brian Williams, director creatiu executiu de Karmarama (Enabling innovation, If that's possible, which It might not be); Anna Díaz, cofundadora de Hamill Industries (Procesos de creación audiovisual fuera de lo común), i Edu Pou, director creatiu executiu de Here Be Dragons (Realidades alternativas: de la evasión a la empatía).

Finalment, els dos tallers, són: Medieval Mercenary Warriors, a càrrec de la directora creativa Emma Pueyo (divendres), i La innovació creativa contra els robots malvats, amb Tomás Ferrándiz, director creatiu de continguts de BBDO, i Ximo Villalba, director creatiu de Grey, ambdós professors de la Barcelona School of Creativity (dissabte).

Per tancar el festival, dissabte al vespre es lliuraran els reformulats premis Next to Watch 2017.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Professionals i sindicats de RTVE se solidaritzen amb TV3 i Catalunya Ràdio

Les mostres de solidaritat amb els mitjans púbics de la Generalitat i els seus professionals [...]

Convocades les subvencions per a la producció de sèries de ficció

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria per a la concessió de [...]

CCOO denuncia la presència de policia "camuflada" a TVE Catalunya

Des de fa dies, els treballadors de TVE Catalunya han detectat la presència de policia [...]

La cobertura i manipulació mediàtica de l'1-O, a debat

La plaça Cívica de la Universitat Autònoma de Barcelona acull aquest dimecres, a les 12 h, [...]

La Festa dels Súpers reuneix unes 200.000 persones

La 21a edició de la Festa dels Súpers va aplegar prop de 200.000 persones durant el cap de [...]

Rebuig frontal a la intervenció dels mitjans públics

Àmplia oposició a la intervenció de TV3, Catalunya Ràdio i l'Agència Catalana de Notícies en [...]

Els digitals en català baten rècords al setembre

La intensitat informativa prèvia al referèndum de l'1 d'octubre va fer que molts diaris [...]

La Universitat Cardenal Herrera organitza un congrés sobre el dret d'accés als mitjans

El Palau de Colomina de València acull de dimarts a dijous el Congrés Internacional EDIC I [...]

Convocats els 29ens premis periodístics Pica d'Estats

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha posat en marxa la 29a edició del Premi [...]

PP i PSOE acorden la intervenció de TV3 i Catalunya Ràdio

L'aplicació de l'article 155 de la Constitució que han acordat PP i PSOE contempla la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

6a Jornada Internacional de mitjans de proximitat
Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.