El festival d’innovació en comunicació Sitges Next celebra la seva tercera edició divendres i dissabte sota el títol Explore. Connect. Change. El certamen busca consolidar la seva proposta com a punt de trobada de marques, agències, start-ups, emprenedors, creadors tecnològics, artistes digitals i comunicadors.

“La innovació és tan antiga com la història de la humanitat. Però avui els canvis que genera s’expandeixen de forma tan immediata i líquida que podríem dir que tots som colons del futur, exploradors del següent minut”. Aquest ha estat el pensament amb què s’ha bastit el programa d’enguany, segons la directora creativa del festival, Helena Marzo.

“La tercera edició de Sitges Next s’endinsa en un futur pròxim per conèixer les tecnologies que canviaran la nostra manera de comunicar-nos i els professionals que estan creant els nous llenguatges que les relacions entre marques i públic demanden”, explicava fa un mes en un article a Anuncios.com. Així doncs, alguns dels temes clau d’enguany són realitat virtual, machine learning, innovació de producte i sostenibilitat, visualització de data, art new media i interactivitat, data i creativitat, impressió 3D i 4D, i moviment maker.

Premis reformulats

Una de les novetats d’enguany és la reformulació del concurs: s’han eliminat les categories per evitar encotillaments i s’ha creat la llista Next to Watch. Així doncs, hi haurà un palmarès únic i integrat que reconeixerà els millors treballs de l’Estat espanyol en innovació en comunicació, per tal de descobrir, recopilar i aportar valor a exemples de creativitat i innovació. La llista estarà formada per les millors peces presentades al concurs segons el criteri d’un jurat d’experts.

Aquesta nova fórmula ha de permetre “descobrir qui innova amb una mirada més oberta i aportar valor a l’exploració, independentment del format”, segons explicava Helena Marzo al febrer. “Un sistema de categories i metalls no és la millor manera d’abordar la innovació en comunicació. No és habitual reconèixer en aquests termes la innovació aplicada, per exemple, a la música, l’art o l’educació”, argumentava.

10 ponències i 2 tallers

Cada dia de festival hi ha cinc conferències i un taller. Divendres s’han programat les ponències d’Stephane Scheyven, director de desenvolupament a Europa de Contagious Communications (Machine Learning: arguably the most important macro trend); Àlvar Suñol, copresident i director general creatiu d’Alma DDB (Llámame romántico si quieres); Pedro Martínez, director de màrqueting d’Ecoalf (In trash we trust: sostenibilidad como diferencial); Mark Brooks, director de marca de Behance i director creatiu a 99U (Navegando el horizonte creativo en el mundo emergente de las startups), i Pau Garcia, soci fundador de Domestic Data Streamers (Turning raw data into erotic lyrics).

Dissabte els ponents són Klaus Obermaier, artista, director, coreògraf i compositor (Interactivity: a dialog between human and the digital system); Tomás Díez, director de The Fab City Research Laboratory (The revolution of digital fabrication technology: from consumers to co-producers); Brian Williams, director creatiu executiu de Karmarama (Enabling innovation, If that’s possible, which It might not be); Anna Díaz, cofundadora de Hamill Industries (Procesos de creación audiovisual fuera de lo común), i Edu Pou, director creatiu executiu de Here Be Dragons (Realidades alternativas: de la evasión a la empatía).

Finalment, els dos tallers, són: Medieval Mercenary Warriors, a càrrec de la directora creativa Emma Pueyo (divendres), i La innovació creativa contra els robots malvats, amb Tomás Ferrándiz, director creatiu de continguts de BBDO, i Ximo Villalba, director creatiu de Grey, ambdós professors de la Barcelona School of Creativity (dissabte).

Per tancar el festival, dissabte al vespre es lliuraran els reformulats premis Next to Watch 2017.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram