comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 03 Maig 2017 a les 15:06

El festival d'innovació en comunicació Sitges Next celebra la seva tercera edició divendres i dissabte sota el títol Explore. Connect. Change. El certamen busca consolidar la seva proposta com a punt de trobada de marques, agències, start-ups, emprenedors, creadors tecnològics, artistes digitals i comunicadors.

"La innovació és tan antiga com la història de la humanitat. Però avui els canvis que genera s'expandeixen de forma tan immediata i líquida que podríem dir que tots som colons del futur, exploradors del següent minut". Aquest ha estat el pensament amb què s'ha bastit el programa d'enguany, segons la directora creativa del festival, Helena Marzo.

"La tercera edició de Sitges Next s'endinsa en un futur pròxim per conèixer les tecnologies que canviaran la nostra manera de comunicar-nos i els professionals que estan creant els nous llenguatges que les relacions entre marques i públic demanden", explicava fa un mes en un article a Anuncios.com. Així doncs, alguns dels temes clau d'enguany són realitat virtual, machine learning, innovació de producte i sostenibilitat, visualització de data, art new media i interactivitat, data i creativitat, impressió 3D i 4D, i moviment maker.

Premis reformulats

Una de les novetats d'enguany és la reformulació del concurs: s'han eliminat les categories per evitar encotillaments i s'ha creat la llista Next to Watch. Així doncs, hi haurà un palmarès únic i integrat que reconeixerà els millors treballs de l'Estat espanyol en innovació en comunicació, per tal de descobrir, recopilar i aportar valor a exemples de creativitat i innovació. La llista estarà formada per les millors peces presentades al concurs segons el criteri d'un jurat d'experts.

Aquesta nova fórmula ha de permetre "descobrir qui innova amb una mirada més oberta i aportar valor a l'exploració, independentment del format", segons explicava Helena Marzo al febrer. "Un sistema de categories i metalls no és la millor manera d'abordar la innovació en comunicació. No és habitual reconèixer en aquests termes la innovació aplicada, per exemple, a la música, l'art o l'educació", argumentava.

10 ponències i 2 tallers

Cada dia de festival hi ha cinc conferències i un taller. Divendres s'han programat les ponències d'Stephane Scheyven, director de desenvolupament a Europa de Contagious Communications (Machine Learning: arguably the most important macro trend); Àlvar Suñol, copresident i director general creatiu d'Alma DDB (Llámame romántico si quieres); Pedro Martínez, director de màrqueting d'Ecoalf (In trash we trust: sostenibilidad como diferencial); Mark Brooks, director de marca de Behance i director creatiu a 99U (Navegando el horizonte creativo en el mundo emergente de las startups), i Pau Garcia, soci fundador de Domestic Data Streamers (Turning raw data into erotic lyrics).

Dissabte els ponents són Klaus Obermaier, artista, director, coreògraf i compositor (Interactivity: a dialog between human and the digital system); Tomás Díez, director de The Fab City Research Laboratory (The revolution of digital fabrication technology: from consumers to co-producers); Brian Williams, director creatiu executiu de Karmarama (Enabling innovation, If that's possible, which It might not be); Anna Díaz, cofundadora de Hamill Industries (Procesos de creación audiovisual fuera de lo común), i Edu Pou, director creatiu executiu de Here Be Dragons (Realidades alternativas: de la evasión a la empatía).

Finalment, els dos tallers, són: Medieval Mercenary Warriors, a càrrec de la directora creativa Emma Pueyo (divendres), i La innovació creativa contra els robots malvats, amb Tomás Ferrándiz, director creatiu de continguts de BBDO, i Ximo Villalba, director creatiu de Grey, ambdós professors de la Barcelona School of Creativity (dissabte).

Per tancar el festival, dissabte al vespre es lliuraran els reformulats premis Next to Watch 2017.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

puntCAT inicia nova etapa amb Carles Salvadó com a president

Després d'uns mesos de provisionalitat, la Fundació puntCAT endega una nova etapa sota la [...]

Antonio Ruiz serà el nou director general de Discovery Iberia

Discovery Communications ha designat Antonio Ruiz com a nou director general per a Espanya i [...]

Un estudi analitza l'impacte de les revistes mèdiques als diaris

Un estudi analitza el ressò mediàtic que tenen les quatre principals revistes mèdiques en la [...]

La renovació de la presidència i el consell de RTVE no serà per concurs

La modificació de la Llei de RTVE aprovada al setembre preveia que es pogués renovar la [...]

Michael Robinson guanya el Premi Vázquez Montalbán de periodisme esportiu

El comunicador i exfutbolista Michael Robinson ha estat distingit amb la 12a edició del Premi [...]

Rebuig a l'intent de control polític dels mitjans amb l'excusa de les 'fake news'

Diverses organitzacions i mitjans estatals han impulsat un manifest en defensa de la [...]

Terribas respon a la Junta Electoral recitant 'Cyrano de Bergerac'

Mònica Terribas ha recorregut a Cyrano de Bergerac per respondre als expedients sancionadors [...]

Els informatius de TV3 i Catalunya Ràdio guanyen el Premi Muriel Casals de Comunicació

Les redaccions dels serveis informatius de TV3 i Catalunya Ràdio han estat distingides amb la [...]

La Junta Electoral obre expedient a Catalunya Ràdio pels editorials de Terribas

La Junta Electoral Central ha ordenat a la de Barcelona que obri sengles expedients [...]

Els Premis Ramon Barnils guardonen reportatges de Crític i Porta Enrere

Els Premis Ramon Barnils de Periodisme d'Investigació han distingit en la categoria d'obra [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.