Durant els primers tres mesos de 2017, Prisa ha obtingut un benefici net de 21,9 milions d’euros, un increment del 69,3% respecte els 13 milions del mateix període de l’any passat. Aquest resultat es produeix gràcies l’aportació de l’àrea d’educació (en procés de venda), davant les pèrdues de les divisions de ràdio i premsa.

En el primer trimestre, el grup obté un benefici d’explotació de 61,9 milions d’euros, un 58,6% superior als 39 milions de 2016, amb uns ingressos de 362,5 milions, un 11,7% més que els 324,5 de fa un any.

Per divisions, la ràdio registra unes pèrdues d’explotació d’1,1 milions d’euros, quan en els tres primers mesos de 2016 va tenir un benefici de 0,5 milions. En aquest àmbit, els ingressos són de 61 milions (un increment de l’1,8%), dels quals 55,5 provenen de la publicitat (+1,8%).

Per la seva part, l’àrea de premsa assumeix unes pèrdues d’explotació de 4 milions, quan l’any passat van ser d’1,8 milions. En aquest cas, els ingressos són de 50,4 milions (-12%), dels quals 22,5 pertanyen a la publicitat (-5,4%) i 20,1 milions a les vendes (-14%).

Per la seva part, l’àrea audiovisual del grup (la portuguesa Media Capital) registra un benefici d’explotació de 3,1 milions d’euros (-16%), i la d’educació de 69,3 milions (+56,1%).

Finalment, el deute bancari total a 31 de març de 2017 era de 1.480,9 milions, el que representa una reducció del 5,2 respecte els 1.486,1 milions que Prisa devia el 31 de desembre.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram