comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 09 Maig 2017 a les 12:04

El Govern ha reformulat les bases de les subvencions estructurals als mitjans per tal d'impulsar la seva professionalització, estimular la qualitat dels continguts i potenciar la creació de llocs de treball. Les modificacions es produeixen després que la Secretaria de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació i la Direcció General de Mitjans de Comunicació mantinguessin múltiples contactes amb agents del sector per recollir les seves necessitats i adaptar-se a l'evolució dels mèdia.

En les noves bases, per a les publicacions en suport paper s'introdueix per primera vegada el suport a la professionalització, i en els ajuts a mitjans digitals i de ràdio augmenta la quantia atorgada per cada redactor en plantilla.

Nous criteris per calcular els ajuts als digitals

En les subvencions als mitjans digitals és on hi ha més canvis: s'ha modificat el sistema de càlcul de l'import, de manera que el suport a la professionalització agafa més pes en detriment de la quantia lligada a la difusió. A més, per calcular l'import, s'han introduït nous criteris qualitatius (com la durada mitjans de la visita, juntament amb la profunditat i fidelitat de la mateixa) per tal de donar més suport als continguts de qualitat i evitar estimular "comportaments poc ètics per tal d'aconseguir més usuaris únics", destaca l'Executiu.

Per altra banda, les noves bases també incorporen mesures per donar més suport als mitjans de proximitat, considerats "un dels puntals i trets distintius" del sistema de comunicació català. Entre d'altres, s'augmenta el suport bàsic per a les publicacions digitals de proximitat i es redueix el tiratge mínim per a les publicacions en paper d'abast local.

"Els canvis suposen una posada al dia dels criteris de suport al sector dels continguts en català, en un mercat en evolució constant", explica el secretari de Comunicació i Mitjans de Comunicació del Govern, Miquel Gamisans. "El major compromís del Govern de Catalunya amb aquells qui es comprometen a crear llocs de treball no només és de justícia, sinó que també estimularà que es creïn continguts de major qualitat perquè les empreses periodístiques estaran més professionalitzades", afegeix.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i Col·legi insten els mitjans a seguir les recomanacions sobre la cobertura d'atemptats

Arran de l'atemptat a Barcelona i Cambrils, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el [...]

Tornem el 31 d’agost

Amb motiu de les vacances d’estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

Educació en comunicació: l'assignatura pendent

"Resulta inconcebible que en la cultura de la imatge i de les narratives audiovisuals [...]

Consens parlamentari per modificar la governança de la CCMA i el CAC

Tots els grups parlamentaris han acordat de manera unànime tornar al consens a l'hora [...]

La difusió dels diaris en paper es redueix un 9,65%

La pèrdua de difusió dels diaris impresos persisteix. El 2016, a Catalunya, les Illes Balears [...]

À Punt cerca continguts audiovisuals d’entreteniment, culturals i divulgatius

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, la mercantil encarregada del funcionament d'À [...]

IB3 integra les redaccions d'esports de ràdio i televisió

La direcció d'IB3 ha decidit apostar per la convergència de mitjans i el model [...]

La diversitat en les indústries culturals centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 43 de Quaderns del CAC, que [...]

betevé treu a concurs un programa sobre persones amb discapacitat

betevé ha obert una convocatòria per escollir un projecte audiovisual sobre persones amb [...]

En marxa el 5è concurs de guió de projectes transmèdia

Guionistes Associats de Catalunya i el Mercat Audiovisual de Catalunya han posat en marxa la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.