comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 12 Maig 2017 a les 17:24

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha sancionat amb 200.030 euros Atresmedia per sobrepassar els límits d'emplaçament de producte de la marca Coca Cola en diferents capítols de la sèrie Velvet, emesos de setembre de 2015 a desembre de 2016 a Antena 3.

La CNMC considera provat que la cadena va cometre una infracció administrativa greu de caràcter continuat per emplaçaments de producte de Coca Cola que incomplien la normativa. L'article 17.3 de la Llei general de comunicació audiovisual estableix: "L'emplaçament no pot condicionar la responsabilitat ni la independència editorial del prestador del servei de comunicació audiovisual. Tampoc pot incitar directament la compra o arrendaments de béns o serveis, realitzar promocions concretes d'aquests o donar prominència indeguda al producte".

L'anàlisi de la CNMC conclou que s'utilitza la coneguda marca "de forma recorrent" en diversos capítols de la sèrie, i que en alguns d'ells se la dota d'una "prominència excessiva" dins les escenes, el que considera una incitació a la seva compra.

Ara Atresmedia i pot interposar un recurs contenciós administratiu contra la resolució de la CNMC davant l'Audiència Nacional en el termini de dos mesos.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i Col·legi insten els mitjans a seguir les recomanacions sobre la cobertura d'atemptats

Arran de l'atemptat a Barcelona i Cambrils, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el [...]

Tornem el 31 d’agost

Amb motiu de les vacances d’estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

Educació en comunicació: l'assignatura pendent

"Resulta inconcebible que en la cultura de la imatge i de les narratives audiovisuals [...]

Consens parlamentari per modificar la governança de la CCMA i el CAC

Tots els grups parlamentaris han acordat de manera unànime tornar al consens a l'hora [...]

La difusió dels diaris en paper es redueix un 9,65%

La pèrdua de difusió dels diaris impresos persisteix. El 2016, a Catalunya, les Illes Balears [...]

À Punt cerca continguts audiovisuals d’entreteniment, culturals i divulgatius

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, la mercantil encarregada del funcionament d'À [...]

IB3 integra les redaccions d'esports de ràdio i televisió

La direcció d'IB3 ha decidit apostar per la convergència de mitjans i el model [...]

La diversitat en les indústries culturals centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 43 de Quaderns del CAC, que [...]

betevé treu a concurs un programa sobre persones amb discapacitat

betevé ha obert una convocatòria per escollir un projecte audiovisual sobre persones amb [...]

En marxa el 5è concurs de guió de projectes transmèdia

Guionistes Associats de Catalunya i el Mercat Audiovisual de Catalunya han posat en marxa la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.