La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha sancionat amb 200.030 euros Atresmedia per sobrepassar els límits d’emplaçament de producte de la marca Coca Cola en diferents capítols de la sèrie Velvet, emesos de setembre de 2015 a desembre de 2016 a Antena 3.

La CNMC considera provat que la cadena va cometre una infracció administrativa greu de caràcter continuat per emplaçaments de producte de Coca Cola que incomplien la normativa. L’article 17.3 de la Llei general de comunicació audiovisual estableix: “L’emplaçament no pot condicionar la responsabilitat ni la independència editorial del prestador del servei de comunicació audiovisual. Tampoc pot incitar directament la compra o arrendaments de béns o serveis, realitzar promocions concretes d’aquests o donar prominència indeguda al producte”.

L’anàlisi de la CNMC conclou que s’utilitza la coneguda marca “de forma recorrent” en diversos capítols de la sèrie, i que en alguns d’ells se la dota d’una “prominència excessiva” dins les escenes, el que considera una incitació a la seva compra.

Ara Atresmedia i pot interposar un recurs contenciós administratiu contra la resolució de la CNMC davant l’Audiència Nacional en el termini de dos mesos.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram