comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 17 Maig 2017 a les 20:29

La secció 13a de l'Audiència Provincial de Barcelona ha condemnat El País a rectificar un article publicat el desembre de 2014 on assegurava que Jaume Roures tenia 250 milions en 150 comptes, un terç dels quals en paradisos fiscals.

La resolució conclou que el diari de Prisa ha estat "incapaç d'aportar elements" que demostrin les informacions publicades. Segons assenyala, l'únic document aportat no té "eficàcia probatòria", ja que és "una simple relació de la qual es desconeixen l'autoria i les fonts, ni conté cap element que permeti constatar la veracitat" de l'article.

L'Audiència de Barcelona considera que la informació va perjudicar Jaume Roures i Mediapro, i demana que es publiqui el text de rectificació "sense comentaris ni postil·les", amb una rellevància semblant a la notícia de desembre de 2014, amb el mateix tipus i mida de lletra, en portada i a la secció de Societat.

La productora s'ha mostrat satisfeta per la resolució, ja que "deixa clarament establert que El País va publicar la informació sense cap fonament ni cap document que la sustentés", assegura en un comunicat.

En paral·lel a la demanda de rectificació, Jaume Roures i Tatxo Benet van presentar una querella criminal per un presumpte delicte d'injúries, calúmnies i falsedat documental contra El País; el seu director, Antonio Caño, i la periodista Rosario García Gómez, la qual encara es troba en curs.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Acomiaden una periodista del 'Telediario' que havia 'amenaçada' pels seus superiors

El Consell d'Informatius de TVE ha denunciat l'acomiadament Susana Torres Sanz, després [...]

Ràdio Tremp torna a emetre després de 27 anys

El passat 22 de juny, Ràdio Tremp va tornar a emetre 27 anys després de la seva desaparició, [...]

Els premis Concha García Campoy distingeixen Sánchez Ocaña, Gabilondo i Gemio

El jurat del Premi Periodístic Concha García Campoy ha donat a conèixer les persones [...]

La UPF analitza el procés català a la premsa internacional

El Grup de Recerca en Comunicació Política, Mitjans i Democràcia de la Universitat Pompeu [...]

El Consell aprova un pressupost de 36,8 milions per als mitjans de la CVMC

L'Executiu valencià ha donat el vistiplau al pressupost per al 2017 de la Societat de Mitjans [...]

IB3 retira la programació musical nocturna per "prudència"

La direcció d'IB3 ha retirat de la graella la programació musical que emetia de matinada, [...]

Promouen mocions als ajuntaments per reclamar l'espai de comunicació en català

La xarxa d'entitats Enllaçats per la Llengua s'ha fixat com a principal objectiu del segon [...]

Antoni Armengol presenta el llibre 'Mestres de l'entrevista'

El Col·legi de Periodistes de Catalunya acull aquest dilluns a les 19 h, la presentació del [...]

Es presenten 8.889 candidatures per a 62 llocs de treball a la CVMC

Les borses per a la contractació laboral temporal de diferents categories professionals i [...]

El Congrés aprova escollir el president de RTVE per concurs públic

El Congrés dels Diputats ha aprovat la proposició de llei per modificar el sistema d'elecció [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.