Imprimeix

Redacció | Actualitzat el 17 Maig 2017 a les 20:29

La secció 13a de l'Audiència Provincial de Barcelona ha condemnat El País a rectificar un article publicat el desembre de 2014 on assegurava que Jaume Roures tenia 250 milions en 150 comptes, un terç dels quals en paradisos fiscals.

La resolució conclou que el diari de Prisa ha estat "incapaç d'aportar elements" que demostrin les informacions publicades. Segons assenyala, l'únic document aportat no té "eficàcia probatòria", ja que és "una simple relació de la qual es desconeixen l'autoria i les fonts, ni conté cap element que permeti constatar la veracitat" de l'article.

L'Audiència de Barcelona considera que la informació va perjudicar Jaume Roures i Mediapro, i demana que es publiqui el text de rectificació "sense comentaris ni postil·les", amb una rellevància semblant a la notícia de desembre de 2014, amb el mateix tipus i mida de lletra, en portada i a la secció de Societat.

La productora s'ha mostrat satisfeta per la resolució, ja que "deixa clarament establert que El País va publicar la informació sense cap fonament ni cap document que la sustentés", assegura en un comunicat.

En paral·lel a la demanda de rectificació, Jaume Roures i Tatxo Benet van presentar una querella criminal per un presumpte delicte d'injúries, calúmnies i falsedat documental contra El País; el seu director, Antonio Caño, i la periodista Rosario García Gómez, la qual encara es troba en curs.