comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 19 Maig 2017 a les 10:33

El Jutjat d'Instrucció número 1 de Sabadell ha arxivat la peça del cas Mercuri per la qual s'havia imputat l'exprimer secretari del PSC, Pere Navarro, i l'actual tinent d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni. Ambdós han estat investigats per un presumpte delicte de tràfic d'influències per les suposades pressions al Consell de l'Audiovisual de Catalunya perquè autoritzés el grup Godó a llogar la freqüència de RAC105TV al Canal Català de Nicola Pedrazzoli, que hi volia fer una Intereconomía independentista.

La titular del Jutjat, Beatriz Faura, ha arxivat la causa perquè considera que, malgrat Navarro i Collboni es van interessar per la qüestió i van contactar telefònicament, no hi ha indicis que pressionessin el CAC per beneficiar Pedrazzoli, que també havia estat imputat.

"L'únic que s'ha pogut acreditar és que es va tractar d'una actuació de mer tràmit i informativa, però sense que hagi resultat acreditat que es realitzés amb algun tipus de connotació de pressió o influència a tercer", assenyala la interlocutòria que arxiva la peça 29 de les 33 de què consta el 'cas Mercuri', en què s'investiga la corrupció al voltant de la figura de l'exalcalde de Sabadell, Manuel Bustos.

En la seva declaració, Jaume Collboni, que en el moment dels fets era secretari de comunicació del PSC, va admetre haver rebut trucades i missatges de text de Bustos on aquest li demanava intercedir a favor de Pedrazzoli davant els membres del CAC a proposta del grup socialista, que suposadament estaven obstaculitzant l'operació. Collboni, però, va assegurar que va respondre amb evasives i no en va fer cas, cosa que va provocar un distanciament entre ambdós. Per la seva part, Pere Navarro va reconèixer haver parlat sobre el tema amb Bustos i Pedrazzoli, però va assegurar que no va intervenir. Els membres del CAC que van declarar com a testimonis també van negar haver-se sentit pressionats.

Així doncs, la magistrada conclou que, al marge "del retret ètic o moral" que es pugui fer pel contingut de les trucades (interceptades perquè Manuel Bustos tenia el telèfon punxat pels Mossos d'Esquadra), no s'ha pogut acreditar "suficientment que ni Collboni ni Navarro incorreguessin en un delicte de tràfic d'influències.

La fallida 'Intereconomía independentista' de Pedrazzoli

Amb el lloguer de la freqüència de RAC105tv, Nicola Pedrazzoli pretenia endegar una nova oferta televisiva d'orientació independentista que abastés tot el país, cosa que no podia fer amb els diferents canals locals que gestionava.

El juliol i el setembre del 2011, Godó va sol·licitar al CAC poder llogar la freqüència a Pedrazzoli, i el 21 de març del 2012 va autoritzar que es passés d'un canal de "programació temàtica musical i cultural" a un altre amb contingut "bàsicament i principalment polític, econòmic i social", el tràmit necessari per poder fer el traspàs.

Sis dies més tard de l'autorització, però, Godó es va fer enrere i va demanar que es desestimessin les sol·licituds presentades, cosa que el CAC va acceptar a l'abril, de manera que Pedrazzoli es va quedar sense la seva Intereconomía independentista, segons la nomenclatura utilitzada mediàticament pel mateix empresari.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Acomiaden una periodista del 'Telediario' que havia 'amenaçada' pels seus superiors

El Consell d'Informatius de TVE ha denunciat l'acomiadament Susana Torres Sanz, després [...]

Ràdio Tremp torna a emetre després de 27 anys

El passat 22 de juny, Ràdio Tremp va tornar a emetre 27 anys després de la seva desaparició, [...]

Els premis Concha García Campoy distingeixen Sánchez Ocaña, Gabilondo i Gemio

El jurat del Premi Periodístic Concha García Campoy ha donat a conèixer les persones [...]

La UPF analitza el procés català a la premsa internacional

El Grup de Recerca en Comunicació Política, Mitjans i Democràcia de la Universitat Pompeu [...]

El Consell aprova un pressupost de 36,8 milions per als mitjans de la CVMC

L'Executiu valencià ha donat el vistiplau al pressupost per al 2017 de la Societat de Mitjans [...]

IB3 retira la programació musical nocturna per "prudència"

La direcció d'IB3 ha retirat de la graella la programació musical que emetia de matinada, [...]

Promouen mocions als ajuntaments per reclamar l'espai de comunicació en català

La xarxa d'entitats Enllaçats per la Llengua s'ha fixat com a principal objectiu del segon [...]

Antoni Armengol presenta el llibre 'Mestres de l'entrevista'

El Col·legi de Periodistes de Catalunya acull aquest dilluns a les 19 h, la presentació del [...]

Es presenten 8.889 candidatures per a 62 llocs de treball a la CVMC

Les borses per a la contractació laboral temporal de diferents categories professionals i [...]

El Congrés aprova escollir el president de RTVE per concurs públic

El Congrés dels Diputats ha aprovat la proposició de llei per modificar el sistema d'elecció [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.