L’auditori del CosmoCaixa ha acollit aquest dilluns la 14a edició dels Premis El CAC a l’escola, atorgats pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya, els quals tenen com a objectiu fomentar l’educació en comunicació audiovisual en l’àmbit escolar. En total, s’han atorgat 10 premis a l’alumnat i 4 al professorat. La dotació total és de 10.500 euros.

En aquesta edició dels guardons han rebut un total de 98 treballs presentats (23 menys que en l’anterior edició), dels quals 84 en les modalitats per als alumnes (-16) i 14 a les del professorat (-7).

En aquesta edició, com a novetat, en la subcategoria d’educació secundària obligatòria s’hi ha incorporat la formació professional bàsica, mentre que en la subcategoria d’educació secundària postobligatòria (fins ara únicament amb batxillerat) s’hi han incorporat els cicles formatius de grau mitjà i superior.

Munté demana esperit crític

L’acte de lliurament ha comptat amb la participació de la consellera de la Presidència, Neus Munté, qui ha destacat que els Premis El CAC a l’escola “posen en valor la creativitat” d’alumnes i professors, i “reforcen l’esperit crític” per enfrontar-se a la gran quantitat de continguts audiovisuals que hi ha a l’abast. “És imprescindible desenvolupar aquest esperit crític; posar distància a les informacions que arriben per poder-les filtrar adequadament, i contribuir a què la informació que arriba ara i a les següents generacions sigui el més neta possible”, ha remarcat Munté.

Per la seva part, el president del CAC, Roger Loppacher ha destacat el potencial educatiu i d’informació que representen internet i els nous dispositius, però ha advertit que els menors han de saber que “al costat de tot això, de tots aquest vídeos tan interessants, també hi ha molts continguts que poden ser perjudicials”. En aquest sentit, ha recordat que el CAC treballa per detectar i eliminar els “continguts nocius” i també per “dotar els menors d’esperit crític perquè, quan vegin un contingut d’aquest tipus, sàpiguen si és perjudicial”.

Loppacher ha anunciat que l’ens regulador està treballant en col·laboració amb el Departament d’Ensenyament en un programa amb recursos pedagògics, material didàctic i assessorament sobre el llenguatge audiovisual, així com propostes per a l’anàlisi crítica dels continguts audiovisuals. El programa estarà disponible el curs vinent.

Guanyadors dels Premis ‘El CAC a l’escola’ 2017

Categoria A: alumnat

Educació infantil – segon cicle i educació primària – cicle inicial

  • 1r premi: Què hi veus? Fixa-t’hi bé, de l’Escola Angeleta Ferrer (Mataró)
  • 2n premi: Aprenem amb les tauletes digitals, de l’Escola Turó del Cargol (Barcelona)

Educació primària – cicles mitjà i superior

  • 1r premi: De la imatge fixa al moviment, de l’Escola Vedruna-Manlleu
  • 2n premi: Això no és un tutorial, de l’Escola Sant Josep Oriol (Barcelona)

Educació secundària obligatòria i cicles de formació professional bàsica

  • 1r premi: The note, del Col·legi Sant Miquel dels Sants (Vic)
  • 2n premi, Fugir, de l’Institut la Garrotxa (Olot)

Educació secundària postobligatòria (batxillerat i cicles formatius de grau mitjà i superior)

  • 1r premi: Treballant el reportatge fotogràfic en vídeo, de l’Institut Antoni de Martí Franquès (Tarragona)
  • 2n premi: Segueix el cicle, recicla, de l’Institut Vallès (Sabadell)

Treballs de recerca de batxillerat i treballs de síntesi de cicles formatius de grau superior

  • 1r premi: Far Vus? (Per què?) viatge a les tenebres de la Xoà, de Guifré Serrano Garcia, de l’Escola Pia Sabadell
  • 2n premi: Un passeig pels oficis: un projecte audiovisual amb vocació de servei, de Carles Farràs Martínez, de l’Escola Súnion (Barcelona)

Categoria B: professorat

Centres educatius

  • 1r premi: Cultura Audiovisual – Batxillerat Artístic, de Francesc Casabella Planas, de l’Institut Consell de Cent (Barcelona)
  • 2n premi: Espurnes pedagògiques. Espurnes de diversitat, de Josep Maria Casals, Maria Pilar Cortés i Sandra Gòdia, del CE El Segre (Lleida)

Centres d’educació especial

  • 1r premi: Un Nadal d’emocions, de Jordi Alberti Sanabria, Maria Clara Ferrer Palacios i Elisabeth Mauri Maldonado, de l’Escola Àuria (Igualada)
  • 2n premi: Love is the only way, de Lluís Booth Olesti, del CEE La Muntanyeta (Tarragona)

Els guardons estan dotats amb un total de 10.500 euros: 1.000 per a cadascun dels primers premis i 500 per als segons. En la categoria A, els premis són per a les escoles, ja que es tracta de treballs col·lectius fets a l’aula, excepte en el cas de la modalitat de recerca, que és per als alumnes. En el cas de la categoria B, la dotació econòmica també és per als professors autors dels treballs.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram