comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 05 Juny 2017 a les 18:40

Vuit dels tretze ministeris del Govern espanyol es neguen a facilitar informació a eldiario.es sobre el repartiment dels diners destinats a les campanyes institucionals de 2012 a 2015, fins al punt de recórrer a la justícia ordinària. El Consell de Transparència va donar la raó al mitjà, però els vuit ministeris portaran la resolució davant l'Audiència Nacional per evitar donar les dades, segons explica eldiario.es.

El procés va arrencar a l'octubre, quan el digital va presentar una bateria de preguntes dirigides als 13 ministeris, a través el Portal de Transparència, sobre les inversions publicitàries realitzades als mitjans, amb l'objectiu d'esbrinar si el repartiment de diners s'havia fet de forma objectiva.

Davant la negativa, eldiario.es va interposar deu reclamacions a través del Consell de Transparència. En van quedar fora els ministeris d'Agricultura (la reclamació es va cursar fora del termini legal), de Justícia (que no va fer cap campanya de publicitat institucional pròpia en el període) i d'Hisenda (que va aportar dades parcials de l'Agència Tributària). El passat març, Transparència va donar la raó al mitjà i va ordenar als deu ministeris a facilitar la informació.

Per esquivar la mesura, vuit dels ministeris han decidit recórrer la resolució de Transparència davant la sala contenciosa administrativa de l'Audiència Nacional, segons explica eldiario.es. Els ministeris que pledejaran són Assumptes Exteriors, Defensa, Foment, Indústria (aleshores era independent), Interior, Presidència, Sanitat i Educació. Per la seva part, Ocupació i Economia no han manifestat les seves intencions, tot i que igualment continuen sense donar la informació requerida.

Els arguments de la negativa

eldiario.es afirma que els diferents ministeris han denegat la seva petició d'informació donant les mateixes raons amb respostes "pràcticament calcades". Un argument que han ofert per rebutjar la demanda és que la informació està disponible online a l'informe anual de publicitat institucional. El mitjà, però, recorda que el document fa una radiografia global sense especificar els euros destinats a cada mitjà.

Un segon argument dels ministeris és que donar aquesta informació suposaria un "perjudici" per als interessos econòmics i comercials dels mitjans, ja que es revelarien les seves tarifes i com negocien amb les agències. Per al Consell de Transparència, l'interès públic està per sobre dels comercials.

Finalment, els ministeris afirmen que el repartiment de la publicitat institucional està subcontractat a través d'agències privades. Aquí, Transparència recorda que la Direcció General de Comunicació és l'encarregada de revisar com s'han gestionat les campanyes i els diners. A més, eldiario.es assenyala que les agències de mitjans estan obligades a presentar una memòria anual que inclogui les tarifes i el total d'insercions publicitàries.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i Col·legi insten els mitjans a seguir les recomanacions sobre la cobertura d'atemptats

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Col·legi de Periodistes de Catalunya han [...]

Tornem el 31 d’agost

Amb motiu de les vacances d’estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

Educació en comunicació: l'assignatura pendent

"Resulta inconcebible que en la cultura de la imatge i de les narratives audiovisuals [...]

Consens parlamentari per modificar la governança de la CCMA i el CAC

Tots els grups parlamentaris han acordat de manera unànime tornar al consens a l'hora [...]

La difusió dels diaris en paper es redueix un 9,65%

La pèrdua de difusió dels diaris impresos persisteix. El 2016, a Catalunya, les Illes Balears [...]

À Punt cerca continguts audiovisuals d’entreteniment, culturals i divulgatius

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, la mercantil encarregada del funcionament d'À [...]

IB3 integra les redaccions d'esports de ràdio i televisió

La direcció d'IB3 ha decidit apostar per la convergència de mitjans i el model [...]

La diversitat en les indústries culturals centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 43 de Quaderns del CAC, que [...]

betevé treu a concurs un programa sobre persones amb discapacitat

betevé ha obert una convocatòria per escollir un projecte audiovisual sobre persones amb [...]

En marxa el 5è concurs de guió de projectes transmèdia

Guionistes Associats de Catalunya i el Mercat Audiovisual de Catalunya han posat en marxa la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.