comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 06 Juny 2017 a les 16:47

La gran aliança per impulsar 8tv ha acabat en fracàs. Dos anys després de l'operació, el grup Godó ha hagut de recomprar la participació de Mediaset, que abandona un projecte deficitari i estancat que no ha millorat des de la seva entrada. Tot i així, ambdós grups "continuaran col·laborant en el desenvolupament del canal, la publicitat del qual seguirà comercialitzant Publiespaña", seons explica Mediaset en un breu comunicat.

La desvinculació ja es va començar a produir fa uns mesos. El maig de 2015, Mediaset va adquirir el 40% de les accions d'Emissions Digitals de Catalunya, però la seva participació es va reduir al 30% quan Godó va haver d'impulsar una nova ampliació de capital a causa de les pèrdues acumulades. El grup comandat per Paolo Vasile, que ja barrinava deixar el projecte, no la va secundar.

Fa dos anys, la compravenda d'accions es va segellar mitjançant un crèdit de Godó a Mediaset per valor de 8,8 milions d'euros, a quatre anys vista i a un tipus d'interès del 2%.

Operació fallida

L'arribada a 8tv del grup privat líder a l'Estat, a banda d'un increment dels ingressos publicitaris, prometia la incorporació de nous continguts. Al final, però, aquests s'han quedat en la redifusió de sèries ja emeses a les cadenes de Mediaset. La gran aposta, Trencadís, va durar set mesos, i la seva cancel·lació, executada des de Fuencarral, va ser interpretada com una ingerència pel director de 8tv, Òscar Nogueira, que va plegar.

Així doncs, en aquests dos anys, la cadena s'ha continuat sustentant sobre els mateixos dos pilars, 8 al dia (que no continuarà la propera temporada) i Arucitys, i les audiències s'han mantingut discretes. El 2015, 8tv va tancar amb un 3,3% de quota de pantalla (dues dècimes menys que l'any anterior); el 2016 va créixer una dècima fins al 3,4%, i aquest 2017 torna a registrar una mitjana del 3,3%.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i Col·legi insten els mitjans a seguir les recomanacions sobre la cobertura d'atemptats

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Col·legi de Periodistes de Catalunya han [...]

Tornem el 31 d’agost

Amb motiu de les vacances d’estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

Educació en comunicació: l'assignatura pendent

"Resulta inconcebible que en la cultura de la imatge i de les narratives audiovisuals [...]

Consens parlamentari per modificar la governança de la CCMA i el CAC

Tots els grups parlamentaris han acordat de manera unànime tornar al consens a l'hora [...]

La difusió dels diaris en paper es redueix un 9,65%

La pèrdua de difusió dels diaris impresos persisteix. El 2016, a Catalunya, les Illes Balears [...]

À Punt cerca continguts audiovisuals d’entreteniment, culturals i divulgatius

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, la mercantil encarregada del funcionament d'À [...]

IB3 integra les redaccions d'esports de ràdio i televisió

La direcció d'IB3 ha decidit apostar per la convergència de mitjans i el model [...]

La diversitat en les indústries culturals centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 43 de Quaderns del CAC, que [...]

betevé treu a concurs un programa sobre persones amb discapacitat

betevé ha obert una convocatòria per escollir un projecte audiovisual sobre persones amb [...]

En marxa el 5è concurs de guió de projectes transmèdia

Guionistes Associats de Catalunya i el Mercat Audiovisual de Catalunya han posat en marxa la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.