L’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació va celebrar divendres 16 de juny la seva assemblea general a firaReus, en una jornada marcada pel 20è aniversari de l’entitat. Ara, l’AMIC endega una tercera dècada en què s’ha marcat com a objectiu esdevenir una “plataforma d’innovació empresarial” del sector que contribueixi a potenciar la indústria dels mitjans d’informació i comunicació.

A l’assemblea van assistir més d’un centenar de mitjans associats, a més d’autoritats del sector, com Joaquim Nin, secretari general del Departament de la Presidència; Ignasi Genovès, director general de Difusió, i Jordi del Río, director general de Mitjans de Comunicació, entre d’altres.

“L’aposta de futur de l’associació serà la innovació, per avançar-nos als canvis i els reptes tecnològics, que estan generant un canvi dels hàbits informatius dels ciutadans, convertint aquests reptes en oportunitats per a totes i tots”, va assenyalar el president de l’AMIC, Ramon Grau, per als propers anys.

En la seva intervenció Grau també va recordar els inicis de l’entitat: “Fa 20 anys, els nostres fundadors van imaginar i escriure ‘volem treballar per un país amb una veritable pluralitat de mitjans que, des de la seva solvència econòmica i qualitat de la informació, contribueixin a millorar la qualitat democràtica de la nostra societat i estiguin al servei de la ciutadania’. A l’AMIC, com al país, tot està per fer i tot és possible”, va reblar

Actualment, l’AMIC està integrat per 288 mitjans (128 impresos i 160 digitals), dels quals 170 estan auditats. Per altra banda, en poc més de tres anys ha doblat els ingressos, i en cinc anys ha multiplicat per sis els recursos propis. A més, d’una facturació d’1.238.000 euros, el 51% són ingressos privats.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram