L’Executiu valencià ha donat el vistiplau al pressupost per al 2017 de la Societat de Mitjans de Comunicació, la mercantil encarregada del funcionament d’À, presentat pel consell rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació.

El pressupost puja a 36.840.000 euros, dels quals 19.000.000 es destinaran a cobrir les despeses de personal i 17.840.000 a la producció de continguts audiovisuals. En aquest primer exercici, totes les inversions i despeses de funcionament dels mitjans estan incloses en el pressupost de la CVMC.

Inversions en equipament i obres

Actualment la Societat de Mitjans està elaborant un pla tecnològic per actualitzar tot l’equipament tècnic de la futura plataforma. Segons assenyala el Consell, s’haurà de fer una inversió més important de la prevista atesa la situació que ha trobat la nova direcció general.

L’objectiu d’aquestes inversions és actualitzar el nombrós equipament tècnic obsolet i no recuperable després tres anys i mig del tancament de la RTVV, a banda del que ja estava obsolet aleshores.

Encara que “només s’invertirà en l’imprescindible”, la Societat calcula que la inversió pot arribar als 20 milions d’euros, els quals es repartirien en els propers anys,

A banda, el centre de producció de Burjassot requereix d’obres i reparacions, com són la substitució de refrigeradors, transformadors de llum, reparació de goteres, etc., ja que es tracta d’un edifici de més de 30 anys i ha de posar-se a punt per al seu correcte funcionament, explica el Consell.

Plantilla i continguts

La plantilla de la Societat de Mitjans de Comunicació estarà formada per 500 persones i es cobrirà a través de borses de treball temporal fins que es convoquin les proves de selecció. La incorporació dels treballadors serà progressiva al llarg de 2018 i 2019 en funció de les necessitats. La plantilla es dividirà en tres grans àrees: explotació i enginyeria; continguts, i informatius.

Pel que fa als continguts, la previsió és encarregar aquest any a la indústria audiovisual més de 4.000 hores de programació per cobrir la graella d’emissió en televisió (ja de cara al 2018). Així mateix s’encarregarà la part de la graella de ràdio que no sigui producció pròpia, i també continguts per al web. Es calcula que la inversió de 2017 per a continguts tindrà un impacte en el sector audiovisual superior als 800 llocs de treball.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram