comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 26 Juliol 2017 a les 13:20

Durant el primer semestre de l'any, la inversió publicitària ha estat de 2.133,7 milions d'euros en el conjunt de l'Estat, una reducció de l'1% respecte els 2.156 milions registrats durant el mateix període de 2016 (aleshores va créixer un 3,8%), segons indica l'estudi i2p realitzat per Media Hotline. El resultat varia en funció del mitjà, de manera que el retrocés només es produeix en la premsa impresa i en la televisió.

En concret, durant la primera meitat de 2017, la inversió publicitària en televisió ha estat de 1.101,5 milions d'euros (un 1,2% menys que el primer semestre de l'any anterior); en premsa, de 251,5 milions (–9%), en revistes, de 96,5 milions (–7,5%), i en dominicals de 15,7 milions (–11,3%).

Per la seva part, s'han invertit 289,8 milions d'euros a internet (un creixement del 8,8% respecte el mateix període de 2016) i 203,3 milions en ràdio (+3,8%).

Segons Media Hotline, amb aquestes dades "és possible que estiguem assistint a un canvi estructural en les inversions publicitàries i en conseqüència la seva relació amb l'economia estigui variant".

Amb tot, l'estudi i2p preveu tancar el 2017 en positiu amb 4.237,7 milions d'inversió publicitària, un 0,7% més que l'any passat, amb caigudes només en mitjans impresos. En concret, la previsió és una inversió de 2.146,8 milions en televisió (+1,4%); de 589,6 a internet (+9,3%); de 512,8 en premsa (–8,6%); 406,9 en ràdio (+4,1%); 198,3 en revistes (–6,9%), i 32,9 milions en dominicals (–10,1%).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Els digitals en català baten rècords al setembre

La intensitat informativa prèvia al referèndum de l'1 d'octubre va fer que molts diaris [...]

La Universitat Cardenal Herrera organitza un congrés sobre el dret d'accés als mitjans

El Palau de Colomina de València acull de dimarts a dijous el Congrés Internacional EDIC I [...]

Convocats els 29ens premis periodístics Pica d'Estats

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha posat en marxa la 29a edició del Premi [...]

PP i PSOE acorden la intervenció de TV3 i Catalunya Ràdio

L'aplicació de l'article 155 de la Constitució que han acordat PP i PSOE contempla la [...]

Els periodistes gironins lliuren les 29enes Mosques de la Informació

La demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes va celebrar aquest dijous al vespre el [...]

TV3 va ser la cadena més plural en la cobertura de l'1-O i TVE la que menys

Un informe del Consell Audiovisual de Catalunya sobre el tractament informatiu durant el [...]

eldiario.es posa en marxa una secció de família, criança i conciliació

Nidos és una nova secció d'eldiario.es dedicada a parlar de maternitat, paternitat, de nous [...]

El Suprem també avala l'ERO de RTVV

La Sala Social del Tribunal Suprem considera "ajustat a dret" l'acomiadament col·lectiu dels [...]

El 21 de novembre se celebrarà la 6a Jornada Internacional de Mitjans de Proximitat

L'auditori de La Pedrera de Barcelona acollirà el 21 de novembre la sisena Jornada [...]

Agredida una periodista de RAC1 en la concentració unionista de la Diagonal

La periodista de RAC1, Anna Vallhonesta, va ser agredida aquest dimecres al vespre mentre [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

6a Jornada Internacional de mitjans de proximitat
Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.