comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 26 Juliol 2017 a les 13:20

Durant el primer semestre de l'any, la inversió publicitària ha estat de 2.133,7 milions d'euros en el conjunt de l'Estat, una reducció de l'1% respecte els 2.156 milions registrats durant el mateix període de 2016 (aleshores va créixer un 3,8%), segons indica l'estudi i2p realitzat per Media Hotline. El resultat varia en funció del mitjà, de manera que el retrocés només es produeix en la premsa impresa i en la televisió.

En concret, durant la primera meitat de 2017, la inversió publicitària en televisió ha estat de 1.101,5 milions d'euros (un 1,2% menys que el primer semestre de l'any anterior); en premsa, de 251,5 milions (–9%), en revistes, de 96,5 milions (–7,5%), i en dominicals de 15,7 milions (–11,3%).

Per la seva part, s'han invertit 289,8 milions d'euros a internet (un creixement del 8,8% respecte el mateix període de 2016) i 203,3 milions en ràdio (+3,8%).

Segons Media Hotline, amb aquestes dades "és possible que estiguem assistint a un canvi estructural en les inversions publicitàries i en conseqüència la seva relació amb l'economia estigui variant".

Amb tot, l'estudi i2p preveu tancar el 2017 en positiu amb 4.237,7 milions d'inversió publicitària, un 0,7% més que l'any passat, amb caigudes només en mitjans impresos. En concret, la previsió és una inversió de 2.146,8 milions en televisió (+1,4%); de 589,6 a internet (+9,3%); de 512,8 en premsa (–8,6%); 406,9 en ràdio (+4,1%); 198,3 en revistes (–6,9%), i 32,9 milions en dominicals (–10,1%).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Les productores valencianes d'AVANT s'adhereixen a PROA

Productors Audiovisuals Federats (PROA) segueix creixent amb la suma de l'Associació [...]

Jair Domínguez: "Cal demostrar als nens que es pot fer humor de tot"

Jair Domínguez (Figueres, 1980) és guionista, escriptor i músic. Va formar part de La segona [...]

Els mitjans que necessita Catalunya, a debat

El Congrés Participatiu Catalunya i Futur organitza aquest dimecres la taula Els mitjans de [...]

Tarragona acull el 10è cicle 'Experiència de periodista'

L'Antiga Audiència de Tarragona acull durant tres setmanes la desena edició del cicle de [...]

La Generalitat licita la inserció d'esqueles a diaris impresos

El Departament de la Presidència ha obert el procés de licitació per adjudicar el de gestió [...]

Orient Hontai Capital oficialitza l'adquisició del 53,5% de Mediapro

El fons d'inversió Orient Hontai Capital ha oficialitzat la compra del 53,5% de [...]

El fotoperiodista Manu Brabo exposa els conflictes de l'Orient Mitjà a l'Hospitalet

La Sala Polivalent del Mercat de La Florida de l'Hospitalet de Llobregat acull fins al 25 de [...]

Zeta entra en l'accionariat de la plataforma de màrqueting d''influencers' Fheel

El Grupo Zeta ha tancat un acord de media for equity amb Fheel pel qual entra en [...]

Mèdia.cat, nominat als Premis Llibertat d'Expressió de l'Index on Censorship

L'Observatori crític dels mitjans Mèdia.cat ha estat nominat en la categoria d'activisme [...]

Mediapro acusa la Guàrdia Civil d'atacar les llibertats de creació, informació i pensament

El grup Mediapro ha carregat contra l'informe de la Guàrdia Civil que presenta la producció i [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

ICUB districte cultural
Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.