Durant el primer semestre de l’any, la inversió publicitària ha estat de 2.133,7 milions d’euros en el conjunt de l’Estat, una reducció de l’1% respecte els 2.156 milions registrats durant el mateix període de 2016 (aleshores va créixer un 3,8%), segons indica l’estudi i2p realitzat per Media Hotline. El resultat varia en funció del mitjà, de manera que el retrocés només es produeix en la premsa impresa i en la televisió.

En concret, durant la primera meitat de 2017, la inversió publicitària en televisió ha estat de 1.101,5 milions d’euros (un 1,2% menys que el primer semestre de l’any anterior); en premsa, de 251,5 milions (–9%), en revistes, de 96,5 milions (–7,5%), i en dominicals de 15,7 milions (–11,3%).

Per la seva part, s’han invertit 289,8 milions d’euros a internet (un creixement del 8,8% respecte el mateix període de 2016) i 203,3 milions en ràdio (+3,8%).

Segons Media Hotline, amb aquestes dades “és possible que estiguem assistint a un canvi estructural en les inversions publicitàries i en conseqüència la seva relació amb l’economia estigui variant”.

Amb tot, l’estudi i2p preveu tancar el 2017 en positiu amb 4.237,7 milions d’inversió publicitària, un 0,7% més que l’any passat, amb caigudes només en mitjans impresos. En concret, la previsió és una inversió de 2.146,8 milions en televisió (+1,4%); de 589,6 a internet (+9,3%); de 512,8 en premsa (–8,6%); 406,9 en ràdio (+4,1%); 198,3 en revistes (–6,9%), i 32,9 milions en dominicals (–10,1%).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram