Imprimeix

Redacció | Actualitzat el 02 Agost 2017 a les 10:55

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 43 de Quaderns del CAC, que dedica el seu monogràfic a la diversitat en les indústries culturals.

La publicació ha comptat amb l'assessorament de dos especialistes en la matèria, María Trinidad García Leiva i Luis A. Albornoz, que han ajudat a delimitar la temàtica i orientar la convocatòria de treballs. A més, obren la secció amb l'article Indústries culturals i diversitat: vells debats i nous desafiaments, el qual emmarca la temàtica central del monogràfic.

La resta d'articles són Amenaça o oportunitat? Diversitat cultural a l'era de les plataformes digitals a la UE (Katharina Hoelck i Heritiana Ranaivoson); La Convenció de la UNESCO de 2005 o l'impensat de la pluralitat lingüística (Jacques Guyot); La promoció i protecció de la diversitat en la legislació comunicativa europea (Alejandro Perales); Els agents culturals a internet i les pràctiques que contribueixen a la seva diversitat (Pilar Torre Villaverde); Notes i estudis metodològics sobre indicadors de diversitat en la producció audiovisual (José Márcio Barros i José Oliveira Júnior), i Informe sobre la diversitat cultural a la indústria audiovisual canadenca: una supervisió més significativa (Emilia Zboralska, Charles H. Davis, Jeremy Shtern i Vanessa Ciccone).

El Consell de l'Audiovisual considera de "vital importància" comprendre els desafiaments a què s'ha d'enfrontar la diversitat de continguts que diàriament produeixen, distribueixen i promocionen les indústries culturals. I en particular, com la digitalització transforma la producció, la distribució i el consum de béns i serveis culturals creant oportunitats, però també nous riscos.

El 43è Quaderns del CAC es completa amb altres articles de diferents temàtiques: Invitacions a la participació de l'audiència a través de la televisió a España: anàlisi de l'horari de màxima audiència dels canals generalistes el 2010 i el 2014 (Ignacio Bergillos); Ràdio musical i servei públic, a qui li importa? A la CCMA (Lola Costa Gálvez); Per què els joves consumeixen telerealitat? Estudi de cas de Mujeres y Hombres y Viceversa i implicacions per a l'educació mediàtica (Joan Ferrés Prats, Mònica Figueras-Maz, Maria-Jose Masanet i Amalia Hafner Táboas); Les formes jurídiques de cooperació en la gestió del servei públic municipal de ràdio i televisió (Ramon Galindo Caldés, Marc Vilalta Reixach i Aida Martori Muntsant); L'apagada analògica a Mèxic: oportunitats i riscos per a les polítiques de comunicació de servei públic davant la transició a la televisió digital terrestre (César Bárcenas), i Ràdio en línia i projectes nadius a Catalunya. Els riscos i atractius de la incertesa (Toni Sellas i Montse Bonet).