comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 04 Setembre 2017 a les 18:41

El passat 26 de juliol, TVE no en va tenir prou amb no emetre en directe per La 1 la declaració de Mariano Rajoy davant l'Audiència Nacional com a testimoni en el judici de la trama Gürtel –a diferència de la resta de cadenes generalistes–, sinó que a més en va informar utilitzant el mateix argumentari que el PP.

El Consell d'Informatius de TVE ha elaborat un informe sobre els fets on documenta com la directora de continguts, Carmen Sastre, va donar com a material per elaborar la peça les directrius que el PP havia difós entre els càrrecs públics del partit per respondre al rebombori i les crítiques que generaria la declaració de Rajoy. Ambdós documents compartien format i tenien els mateixos subratllats, negretes i destacats. Quan se'n va adonar, la periodista encarregada de redactar la notícia es va negar a signar-la.

"Estem davant un cas que demostra la utilització partidista de TVE, ja que queda acreditat que la direcció d'informatius va assumir com a notícia l'argumentari del PP als Telediarios en un intent de minimitzar l'abast de la decalaració del president del Govern com a testimoni per un cas de corrupció", assenyala el CdI.

Davant d'aquests fets, el Consell ha demanat el "cessament immediat" de Sastre i "frenar el deteriorament" dels serveis informatius de TVE posant al capdavant professionals de la plantilla de "contrastada independència".

Ni Carmen Sastre, ni el director d'informatius, José Antonio Álvarez Gundín, ni el director del Canal 24 Horas, Álvaro Zancajo, han respost a les preguntes sobre la qüestió realitzades pel CdI el passat 21 d'agost.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El Govern sotmet a informació pública el decret per regular els mitjans comunitaris

El projecte de Decret dels serveis de comunicació audiovisual comunitaris sense ànim de lucre [...]

Periodistes de TVE Catalunya denuncien la manipulació als informatius per l'1-O

El Consell d'Informatius de TVE ha rebut queixes de professionals del centre de producció de [...]

TV3 crea un observatori de tendències i innovació

Televisió de Catalunya ha posat en marxa el Laboratori de Formats, un observatori de noves [...]

La premsa local mallorquina se solidaritza amb els mitjans catalans

L'Associació de Premsa Forana de Mallorca ha mostrat la seva solidaritat amb els mitjans de [...]

Mediapro adquireix el grup Tres60

Mediapro i el fons de capital risc HIG Europe han tancat un acord per a la compravenda de [...]

200 periodistes es manifesten per la llibertat de premsa

Aquest dijous al vespre, uns 200 professionals de la informació es van concentrar en defensa [...]

L'elecció de la direcció de RTVE recupera el consens

Finalment no hi ha hagut pinça PP-PSOE. El Congrés ha aprovat un nou sistema d'elecció de la [...]

Els periodistes valencians i andorrans condemnen les 'coaccions' als homòlegs catalans

La Unió de Periodistes Valencians i l'Associació dels Professionals de la Comunicació [...]

TV3 és líder destacada amb la cobertura de l'operació antireferèndum

TV3 va liderar l'audiència de dimecres de forma destacada amb la cobertura de l'operació [...]

Efe posa en marxa un servei d'articles d'opinió

L'agència de notícies estatal ha posat en marxa les Firmas de Efe, un servei d'articles [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

1 Octubre - Referèndum
Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.