Imprimeix

Redacció | Actualitzat el 04 Setembre 2017 a les 18:41

El passat 26 de juliol, TVE no en va tenir prou amb no emetre en directe per La 1 la declaració de Mariano Rajoy davant l'Audiència Nacional com a testimoni en el judici de la trama Gürtel –a diferència de la resta de cadenes generalistes–, sinó que a més en va informar utilitzant el mateix argumentari que el PP.

El Consell d'Informatius de TVE ha elaborat un informe sobre els fets on documenta com la directora de continguts, Carmen Sastre, va donar com a material per elaborar la peça les directrius que el PP havia difós entre els càrrecs públics del partit per respondre al rebombori i les crítiques que generaria la declaració de Rajoy. Ambdós documents compartien format i tenien els mateixos subratllats, negretes i destacats. Quan se'n va adonar, la periodista encarregada de redactar la notícia es va negar a signar-la.

"Estem davant un cas que demostra la utilització partidista de TVE, ja que queda acreditat que la direcció d'informatius va assumir com a notícia l'argumentari del PP als Telediarios en un intent de minimitzar l'abast de la decalaració del president del Govern com a testimoni per un cas de corrupció", assenyala el CdI.

Davant d'aquests fets, el Consell ha demanat el "cessament immediat" de Sastre i "frenar el deteriorament" dels serveis informatius de TVE posant al capdavant professionals de la plantilla de "contrastada independència".

Ni Carmen Sastre, ni el director d'informatius, José Antonio Álvarez Gundín, ni el director del Canal 24 Horas, Álvaro Zancajo, han respost a les preguntes sobre la qüestió realitzades pel CdI el passat 21 d'agost.