Imprimeix

Redacció | Actualitzat el 06 Setembre 2017 a les 11:11

—Bon dia, són les 7. Engeguem una nova etapa.

—Visca, bon dia!

Tot torna a començar.

Amb aquestes paraules d'Albert Miralles i Roger Seró, conductors del programa despertador Els experts, i la cançó de Mishima, iCat ha tornat a l'FM després de gairebé cinc anys d'absència emetent únicament per internet.

En aquesta nova etapa, iCat estrena imatge, transformant el gat en il·lustració, i es presenta com una emissora musical i cultural de Catalunya Ràdio definida per tres eixos: inquieta, de referència, i directa.

L'esperat retorn ha estat possible gràcies a un acord entre el Departament de Cultura i la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals amb vigència fins al 2019. El pressupost total és d'1 milió d'euros: 200.000 euros per aquest any i 400.000 per a cadascun dels següents.

Renovació de la graella

iCat presenta una graella renovada amb un total de 17 programes i una ampliació de continguts per sumar noves audiències. Entre setmana es mantenen els quatre programes estrella d'aquests anys en digital: Els experts (7-10 h), Independents (19-20 h), El celobert (20-21 h) i Delicatessen (21-22 h).

Les principals novetats es troben en la franja nocturna, de 22 a 24 h, amb onze programes temàtics, vuit dels quals són novetats: dilluns, Entre caixes (arts escèniques); dimarts, L'irradiador (literatura) i iCatMans (folk i músiques del món); dimecres, Serioses (ficció televisiva) i Jazz watusi (jazz); dijous, Memento (cinema); i divendres, Casa Babylon (música de fusió) i Beats per minut (electrònica). Amb ells continuen els espais musicals Sona 9 (dilluns), 5 songs i Songhunter (dijous).

El cap de setmana la novetat és el programa musical dirigit al públic infantil i juvenil, iCatKids, de 9 a 10 h. A més, Pista de fusta deixa els dijous i es trasllada als dissabtes i diumenges de 20 a 22 h.

La nova etapa d'iCat s'acompanya d'una renovació digital amb nou web, integrat al portal de TV3 i Catalunya Ràdio, i nova aplicació per a mòbils i tauletes. El nou web potencia el consum a la carta dels quatre grans prescriptors de l'emissora (Els experts, Independents, El celobert i Delicatessen) i permet escoltar en diferit la resta de programes.