comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 08 Setembre 2017 a les 19:55

La Sindicatura Electoral de Catalunya és l'encarregada de supervisar la campanya institucional sobre el referèndum d'independència de Catalunya de l'1 d'octubre i la seva difusió als mèdia, i de vetllar per les condicions d'imparcialitat i pluralisme tant dels mitjans públics com privats. Així ho estableix la Llei del referèndum d'autodeterminació aprovada pel Parlament.

La normativa indica que, durant la campanya, els mitjans de titularitat pública o finançament majoritàriament públic han de "garantir els principis de pluralisme polític i social, de neutralitat informativa i d'igualtat d'oportunitats". A més, no poden "expressar ni mostrar suport" per cap de les opcions a vot.

Pel que fa als mitjans privats, durant el període electoral han de "respectar els principis de pluralisme social, d'igualtat d'oportunitats i de proporcionalitat i neutralitat informativa en els debats i entrevistes". En el seu cas, sí poden expressar o mostrar suport a una opció d'elecció "sempre que respectin els principis al·ludits i que es tracti l'opció oposada de manera equitativa i raonable".

Per altra banda, l'article 11 de la Llei del referèndum assenyala que les formacions polítiques amb representació parlamentària tenen dret a utilitzar el 70% dels espais informatius gratuïts en els mitjans públics, que l'administració electoral distribuirà entre les formacions polítiques amb representació al Parlament d'acord amb els resultats obtinguts en les darreres eleccions catalanes.

A més, els grups parlamentaris tenen dret a l'ús del 70% dels espais públics destinats a la campanya, el qual també s'ha de repartir també de manera proporcional segons els darrers resultats electorals. En ambdós casos, el 30% restant es repartirà entre les organitzacions interessades acreditades d'acord amb el nombre de signatures presentades.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El comitè de RTVV trenca amb la Unió de Periodistes

Nou episodi en l'enfrontament que mantenen la Unió de Periodistes Valencians i el comitè [...]

El festival Zoom celebra 15 anys de ficció televisiva

Igualada acull fins diumenge la 15a edició del Zoom Festival Internacional de Ficció [...]

Susana Pérez-Soler presenta el llibre 'Periodismo y redes sociales'

El Col·legi de Periodistes de Catalunya acull aquest dimecres, a les 19 h, la presentació del [...]

Dos models de premsa forana que poden aportar positivitat a la premsa local

Debatre i reflexionar sobre el futur del sector dels mitjans de proximitat és una bona i [...]

Prisa perd 55 milions

Durant els nou primers mesos de l'any Prisa ha registrat unes pèrdues netes de 55 milions [...]

El CIC insisteix als mitjans en el respecte a la presumpció d'innocència

El Consell de la Informació de Catalunya ha hagut recordar de nou que cal respectar la [...]

Roger Loppacher és elegit vicepresident de la Xarxa de reguladors mediterranis

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, ha estat escollit [...]

Eduard Pujol deixa la direcció de RAC1 per concórrer a les eleccions

El director de RAC1, Eduard Pujol, ha decidit deixar el càrrec i fer el salt a la política. [...]

L'AMIC organitza una jornada sobre present i futur de la premsa de proximitat

L'auditori de La Pedrera de Barcelona acull aquest dimarts 21 la sisena Jornada Internacional [...]

À Punt licita el doblatge de sèries d'animació infantil

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació ha obert el procés de licitació per a la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.