comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 08 Setembre 2017 a les 19:55

La Sindicatura Electoral de Catalunya és l'encarregada de supervisar la campanya institucional sobre el referèndum d'independència de Catalunya de l'1 d'octubre i la seva difusió als mèdia, i de vetllar per les condicions d'imparcialitat i pluralisme tant dels mitjans públics com privats. Així ho estableix la Llei del referèndum d'autodeterminació aprovada pel Parlament.

La normativa indica que, durant la campanya, els mitjans de titularitat pública o finançament majoritàriament públic han de "garantir els principis de pluralisme polític i social, de neutralitat informativa i d'igualtat d'oportunitats". A més, no poden "expressar ni mostrar suport" per cap de les opcions a vot.

Pel que fa als mitjans privats, durant el període electoral han de "respectar els principis de pluralisme social, d'igualtat d'oportunitats i de proporcionalitat i neutralitat informativa en els debats i entrevistes". En el seu cas, sí poden expressar o mostrar suport a una opció d'elecció "sempre que respectin els principis al·ludits i que es tracti l'opció oposada de manera equitativa i raonable".

Per altra banda, l'article 11 de la Llei del referèndum assenyala que les formacions polítiques amb representació parlamentària tenen dret a utilitzar el 70% dels espais informatius gratuïts en els mitjans públics, que l'administració electoral distribuirà entre les formacions polítiques amb representació al Parlament d'acord amb els resultats obtinguts en les darreres eleccions catalanes.

A més, els grups parlamentaris tenen dret a l'ús del 70% dels espais públics destinats a la campanya, el qual també s'ha de repartir també de manera proporcional segons els darrers resultats electorals. En ambdós casos, el 30% restant es repartirà entre les organitzacions interessades acreditades d'acord amb el nombre de signatures presentades.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i CST produiran continguts per detectar conductes de risc dels menors davant les pantalles

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Consorci Sanitari de Terrassa han signat un [...]

Sindicats i direcció d'El Periódico acorden 135 baixes

El comitè d'empresa d'El Periódico i la direcció del Grupo Zeta han tancat un acord per a [...]

À Punt estrena Consell de la Ciutadania

El passat dilluns es va constituir el Consell de la Ciutadania d'À Punt Mèdia, l'òrgan [...]

TV3HD abandona el MUX de Godó i es trasllada al de la CCMA

El canal TV3HD s'ha incorporat al múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [...]

El CAC convoca els premis a la investigació sobre comunicació audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de la 30a edició dels [...]

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior digital

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

Rècords de RAC1 i 'El matí de Catalunya Ràdio' a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans certifica el bon moment de la ràdio [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.