Imprimeix

Redacció | Actualitzat el 08 Setembre 2017 a les 19:55

La Sindicatura Electoral de Catalunya és l'encarregada de supervisar la campanya institucional sobre el referèndum d'independència de Catalunya de l'1 d'octubre i la seva difusió als mèdia, i de vetllar per les condicions d'imparcialitat i pluralisme tant dels mitjans públics com privats. Així ho estableix la Llei del referèndum d'autodeterminació aprovada pel Parlament.

La normativa indica que, durant la campanya, els mitjans de titularitat pública o finançament majoritàriament públic han de "garantir els principis de pluralisme polític i social, de neutralitat informativa i d'igualtat d'oportunitats". A més, no poden "expressar ni mostrar suport" per cap de les opcions a vot.

Pel que fa als mitjans privats, durant el període electoral han de "respectar els principis de pluralisme social, d'igualtat d'oportunitats i de proporcionalitat i neutralitat informativa en els debats i entrevistes". En el seu cas, sí poden expressar o mostrar suport a una opció d'elecció "sempre que respectin els principis al·ludits i que es tracti l'opció oposada de manera equitativa i raonable".

Per altra banda, l'article 11 de la Llei del referèndum assenyala que les formacions polítiques amb representació parlamentària tenen dret a utilitzar el 70% dels espais informatius gratuïts en els mitjans públics, que l'administració electoral distribuirà entre les formacions polítiques amb representació al Parlament d'acord amb els resultats obtinguts en les darreres eleccions catalanes.

A més, els grups parlamentaris tenen dret a l'ús del 70% dels espais públics destinats a la campanya, el qual també s'ha de repartir també de manera proporcional segons els darrers resultats electorals. En ambdós casos, el 30% restant es repartirà entre les organitzacions interessades acreditades d'acord amb el nombre de signatures presentades.