Imprimeix

Redacció | Actualitzat el 12 Setembre 2017 a les 10:43

Coincidint amb la Diada, el nou diari la Jornada ha publicat un número zero especial gratuït de 16 pàgines que es presenta com una eina promocional i de visibilització on s'explica el projecte, a més d'un tast del mitjà que preveu la seva sortida per a finals de tardor.

De fet, des de principis de mes, l'equip de la Jornada publica alguns continguts al seu web per mostrar el periodisme que farà, amb reportatges, entrevistes articles d'opinió i càpsules audiovisuals.

Mentrestant, el projecte va prenent forma i continua amb la campanya de captació de persones i entitats associades, la qual pretén recaptar 200.000 euros (actualment voreja els 90.000).

El número zero promocional repassa la història del periodisme allunyat dels grans poders empresarials; presenta una panoràmica sobre els actuals mitjans dels Països Catalans, i parla sobre la força del cooperativisme. També inclou tres entrevistes: amb Reis Juan, extreballadora de Ràdiotelevisió Valenciana; Isabel Muntané, membre d'#onsónlesdones i coimpulsora del Màster Gènere i Comunicació de la UAB; i Giorgos Tsiaras, periodista del diari cooperatiu grec Efsyn.

Nou especial per a l'1-O

Aquest no serà l'únic especial imprès que es publiqui abans del naixement. L'1 d'octubre, la cooperativa editora distribuirà un nou exemplar, aquest cop als quioscos, coincidint amb el referèndum d'autodeterminació. Amb la seva publicació s'iniciarà una campanya de subscripcions perquè a finals de tardor, ja sí, la Jornada es trobi als quioscos amb regularitat (de dimarts a diumenge).