comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 18 Setembre 2017 a les 12:09

El risc que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals tanqui l'exercici amb dèficit s'accentua conforme avança l'any. La direcció preveu ingressar 9 milions d'euros menys dels pressupostats inicialment per al 2017 a causa de la fluctuació dels mercats publicitaris i de la competència del duopoli Mediaset-Atresmedia, segons va assenyalar la vicepresidenta de la CCMA, Núria Llorach, en la sessió de control parlamentària del passat divendres.

En paral·lel, la CCMA s'enfronta al "risc de desequilibri pressupostari" que genera el no retorn dels imports d'IVA previstos, arran del nou canvi de criteri de l'Agència Tributària. Uns impagaments que a finals d'any sumarien 12 milions d'euros. Tot plegat deixa una situació "molt preocupant" segons Llorach.

Increment de l'aportació pública

En la seva compareixença, la presidenta en funcions va advertir que la CCMA "difícilment" pot assumir una caiguda d'ingressos publicitaris com aquesta amb un pressupost com l'actual. Per això, va demanar més aportacions públiques de cara als propers exercicis, una petició que enllaça amb la negociació del contracte programa que han de mantenir Govern i CCMA.

Per altra banda, Núria Llorach va anunciar que la Corporació havia rebut una aportació extraordinària de 3,5 milions d'euros per part de la Generalitat destinats a la programació de TV3, els quals han permès estrenar nous espais com Està passant i Preguntes freqüents. La vicepresidenta va explicar que la mesura havia estat "molt ben rebuda" pel seu director, Vicent Sanchis, ja que ha permès "reforçar els continguts audiovisuals per competir dignament i amb bons resultats".

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Els beneficis d'Atresmedia cauen un 26% el primer trimestre

Atresmedia ha iniciat el 2018 amb beneficis, tot i que han disminuït respecte a l'exercici [...]

CAC i CST produiran continguts per detectar conductes de risc dels menors davant les pantalles

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Consorci Sanitari de Terrassa han signat un [...]

Sindicats i direcció d'El Periódico acorden 135 baixes

El comitè d'empresa d'El Periódico i la direcció del Grupo Zeta han tancat un acord per a [...]

À Punt estrena Consell de la Ciutadania

El passat dilluns es va constituir el Consell de la Ciutadania d'À Punt Mèdia, l'òrgan [...]

TV3HD abandona el MUX de Godó i es trasllada al de la CCMA

El canal TV3HD s'ha incorporat al múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [...]

El CAC convoca els premis a la investigació sobre comunicació audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de la 30a edició dels [...]

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior digital

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.