El periòdic Línia Vallès (edició de Cerdanyola, Barberà i Ripollet) ha publicat aquest mes el seu número 50 reafirmant el seu espai comunicatiu a les tres ciutats. La capçalera, que es va estrenar a la zona l’any 2013, revalida la seva presència territorial i es confirma com una de les publicacions de referència periodística als tres municipis, amb prop de 10.000 exemplars mensuals controlats per OJD-PGD.

Tot i això, l’editora lamenta la nul·la disposició dels ajuntaments de Cerdanyola, Barberà i Ripollet a incloure la publicació en els seus plans de comunicació publicitària corporativa. No s’entenen les raons per les quals els consistoris giren l’esquena a un mitjà local que aposta pel periodisme i que contribueix –encara que sigui modestament– a la cohesió i vertebració de tres municipis amb lògiques urbanes molt comunes.

Línia Vallès pertany al Grup Comunicació 21, que publica una vintena de capçaleres de proximitat i distribueix 418.617 exemplars certificats a la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana. A banda de l’edició de Cerdanyola, Barberà i Ripollet, Línia Vallès té una edició setmanal al Vallès Oriental amb 627 números publicats i una edició mensual a Sabadell.

Anem per feina

Per Arnau Nadeu, director editorial de la xarxa de periòdics Línia

50. Número rodó. Efemèride que no és poca cosa. Avui, el Línia Vallès de Cerdanyola, Barberà i Ripollet arriba al mig centenar d’edicions, i ho fa des d’una posició respectable: som una de les publicacions de referència periodística a la zona. “Quin mèrit, seguir sortint en paper!”, ens dieu molts. Sorpresa barrejada amb dosis variables d’admiració. Això és el que es desprèn de les vostres felicitacions. I no ens ha d’estranyar que sigui així, perquè els primers a matar el paper abans d’hora hem estat nosaltres: els periodistes.

Quin gremi, el nostre! Sempre posant dates de caducitat al que fem, als suports que utilitzem, al que representem. I ves per on, aquí estem: celebrant el número 50 d’un periòdic que ha sabut trobar en el format paper i en fugir de l’allau digital la seva raó de ser. Contradient les profecies apocalíptiques. Deixant que la caducitat la poseu vosaltres, els lectors i els anunciants –còmplices fidels–, en funció de si us som útils o no. Aplicant sentit comú a aquest monstre de la immediatesa que ens devora. Defensant els valors tradicionals del periodisme. La feina ben feta.

I dia rere dia veiem que, a diferència del que prediquen alguns, ens valoreu perquè fem les coses amb reflexió, amb rigor, amb pluralitat. En paper, i també en digital, però sobretot en paper. I als barris. Amb vosaltres. Amb els veïns i els comerciants. Parlant del que us toca de prop, sigui nou o no. Cridaner o no. Aportant-vos valor. Allò de les comunitats de lectors, però de debò. El dia a dia. La teva trucada queixant-te d’una informació que no et fa el pes. El feedback més enllà del comentari web.

Sempre he pensat que, mentre tingui sentit el que fem, Línia Vallès tindrà futur. I crec que fins ara, modestament, ha estat així. Ja ens ho direu vosaltres, quan no ens trobeu útils. De moment, nosaltres anem per feina i us ho posarem difícil.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram