comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 01 Desembre 2017 a les 08:21

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha conclòs que en el reportatge sobre el referèndum de l'1 d'octubre realitzat pel programa InfoK, emès l'endemà, es va adequar al Llibre d'estil de la CCMA i el seu manual d'ús. En aquesta ocasió, l'acord del ple ha rebut el suport de cinc consellers, amb l'únic vot en contra de Daniel Sirera, proposat pel PP.

El CAC ha analitzat els apartats del Llibre d'estil relatius a veracitat i rigor; imparcialitat, neutralitat i pluralisme; continguts adreçats als menors; objectivitat, imparcialitat i equilibri informatius; a rigor informatiu, i a convivència i respecte en espais infantils i juvenils.

L'informe del CAC constata que l'InfoK sobre l'1-O va explicar la jornada amb diferents recursos que "adapten la informació al nivell de desenvolupament cognitiu dels infants", com ara el llenguatge emprat, l'ordre de presentació de la informació partint des de l'àmbit escolar, i l'explicació de conceptes que poden presentar dificultat als infants.

L'acord assenyala que el teleinformatiu del Super3 va contextualitzar l'1-O a partir d'un repàs de fets històrics i de l'explicació dels conceptes utilitzats; va posar l'èmfasi en el posicionament contrari a la violència, sense atribuir-la a cap col·lectiu concret, i va prescindir d'escenes de violència explícita entre els cossos policials i la ciutadania.

L'anàlisi també indica que el programa va presentar dues visions respecte a diversos temes tractats: l'oportunitat de la reforma constitucional; la legalitat o no de les votacions; el suport o no al referèndum, i la valoració de les actuacions dels cossos policials. Aquesta contraposició de visions es va "reforçar" amb la no identificació d'un posicionament determinat amb la totalitat de la població.

Sobre la inclusió de visions contraposades, el CAC assenyala que el reportatge va indicar que, en relació amb una eventual reforma de la Constitució, hi ha polítics partidaris i contraris; i respecte a les votacions de l'1-O va exposar que hi ha posicionaments favorables i contraris. També recorda que, en diferents moments, es va explicar que el Govern espanyol i alguns partits catalans el consideren il·legal.

Finalment, l'acord del CAC assenyala que el llenguatge emprat a l'InfoK "reforça" la idea de pluralitat de posicionaments, ja que no identifica cap idea com a pròpia de la totalitat de la població, sinó amb una part, estructures com hi ha qui o les persones que.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.