comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 02 Gener 2018 a les 14:01

TV3 ha tancat el 2017 com a líder d'audiència per vuitè any consecutiu, cosa difícilment imaginable a l'estiu. Des d'aleshores, gràcies principalment a la cobertura de l'actualitat informativa, la cadena ha protagonitzat una remuntada que l'ha situada de nou com la més vista. Aquests vuits anys de lideratge ininterromput suposen un nou rècord (batut el 2016 per TV3) des de que es va implementar el mesurament d'audiències (1992).

En concret, TV3 ha registrat un 11,8% de quota de pantalla mitjana, quatre dècimes més que el 2016 (quan va fer el seu mínim històric), aconseguint així incrementar l'audiència anual per primer cop des de 2012. A més, la distància respecte a la segona ara és d'1,7 punts, quan l'any passat va ser tan sols d'una dècima.

Aquest segon lloc el torna a ocupar Telecinco, ara amb un 10,1% de quota, que suposa un retrocés d'1,2 punts respecte el 2016 i el seu mínim històric. En tercera posició es manté Antena 3 amb un 9,6% de share, que cau vuit dècimes i per primer cop baixa del 10% anual.

Per la seva part, La 1 obté un 7,5% de quota de pantalla, dues dècimes més, i encadena dos anys de lleus pujades. A continuació, malgrat les bones audiències de l'últim quadrimestre (també bàsicament per la cobertura informativa), laSexta s'ha quedat amb un 6,4% de share i perd una dècima respecte al 2016. Amb tot, aconsegueix distanciar-se de la seva rival directa, Cuatro, que es deixa un punt d'un any a l'altre amb un 5,5%.

Finalment, 8tv ha tancat el 2017 amb un 2,8% de quota de pantalla de mitjana, sis dècimes menys que l'exercici anterior, registrant així la pitjor dada en sis anys. Des de 2011 la cadena de Godó no havia baixat del 3%.

Pel que fa al resultat anual de la resta de canals de Televisió de Catalunya, el 3/24 assoleix un 2% de share de mitjana, mig punt més que el 2016, i bat així el seu rècord. Per la seva part, el Super3/33 registra un 1,2% (repeteix resultat), i l'Esport3 fa el seu mínim històric amb un 0,7% (retrocedeix tres dècimes).

Audiències de desembre

TV3 ha estat líder al desembre amb un 13,1% de quota de pantalla, vuit dècimes menys que al novembre. La segona és Antena 3, amb un 8,9% de share (cau dues dècimes), que es distancia de Telecinco, amb un 8% (perd mig punt), el mateix resultat que La 1 (creix sis dècimes).

Per darrere es troben laSexta, amb el 6,8% de quota (retrocedeix mig punt); Cuatro, amb un 5,3% (repeteix resultat), i 8tv, amb el 2% (també cau cinc dècimes).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Arxivada la denúncia de la Fundació Franco contra 'El intermedio'

La Fiscalia de Madrid ha arxivat les diligències obertes per la denúncia de la Fundació [...]

TV3 i la Filmoteca produeixen una docusèrie sobre la història del cinema català

El 7 de gener TV3 estrenarà la docusèrie La gran il·lusió. Relat intermitent del cinema [...]

El Consell de la Informació insta a no simultaniejar periodisme i publicitat

El Consell de la Informació de Catalunya ha reiterat de nou "la importància de no [...]

El 'boom de la publicitat' protagonitza una exposició al Museu del Disseny

El Museu del Disseny de Barcelona ha programat l'exposició El boom de la publicitat. Reclams [...]

L'Institut Barcelona Esports licita la gestió del web i les xarxes socials

L'Institut Barcelona Esports ha obert el procés de licitació per adjudicar els serveis de [...]

Josep Vilar deixa el consell de govern de la CCMA

Nova vacant al consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. El [...]

La plantilla d'À Punt configura el seu primer comitè d'empresa

La plantilla de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, l'empresa que gestiona À Punt [...]

El Periódico crea una xarxa d'expertes per assolir la paritat en els articles d'opinió

El diari El Periódico ha posat en marxa una xarxa d'expertes amb l'objectiu de millorar la [...]

Una jornada aborda l'assetjament a les dones periodistes a les xarxes

El Museu del Disseny de Barcelona acull aquest dimarts, a les 18 h, la jornada #assetjament [...]

'La Marató' bat rècords amb una recaptació de 10.715.430 euros

La 27a edició de La Marató de TV3 va acomiadar la transmissió a la 1.45 h de la matinada amb [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.