comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 11 Gener 2018 a les 13:44

El Ministeri d'Hisenda ha autoritzat el pagament de les subvencions de la Generalitat als digitals, les quals havia mantingut embargades com a càstig després de desbloquejar els ajuts a mitjans impresos, televisions, ràdios, i entitats i organitzacions del sector de la comunicació.

Malgrat la negativa d'Hisenda a aixecar el bloqueig als digitals, el Departament de la Presidència va continuar treballant per desencallar la partida destinada als digitals. L'autorització va arribar el darrer dia hàbil de l'any, el 29 de desembre, però com que la Generalitat ho tenia tot a punt per si el desbloqueig es produïa en el darrer moment, com així va ser, les subvencions als digitals es van poder incloure in extremis en el pressupost de 2017. En cas contrari, la resolució encara s'hauria pogut aprovar fins al maig, però amb pressupost de 2018 i comprometent els ajuts d'aquest any.

El president de l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC), Ramon Grau, celebra que la Generalitat hagi pogut "salvar" les subvencions als mitjans de l'aplicació de l'article 155. En aquest sentit, reconeix "l'esforç" realitzat fins al darrer dia i la negociació "discreta i eficient" que van mantenir el secretari general del Departament de la Presidència, Joaquim Nin; el secretari de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació, Miquel Gamisans, i el secretari de Difusió i Atenció Ciutadana, Antoni Molons, davant els representants del Govern espanyol.

Les línies de subvencions als mitjans es van convocar el passat maig i al setembre ja estava enllestida la proposta de resolució, però amb la intervenció econòmica de la Generalitat el procés es va aturar pendent del vistiplau del Govern espanyol. Aquest, al novembre, quan vencia el termini de sis mesos, el va ampliar mig any més. A mitjan desembre, Hisenda va autoritzar el pagament dels ajuts a mitjans impresos, televisions, ràdios, i entitats i organitzacions del sector de la comunicació, i a finals de mes el dels digitals.

El 2017, la Generalitat havia pressupostat una dotació de 8.999.000 euros per a les diferents línies, un increment del 22,1% respecte a la convocatòria de 2016. La previsió era destinar 1.922.000 euros als digitals (+29,78%), 2.520.000 als diaris impresos (-3,08%), 1.718.000 a les publicacions no diàries impreses (+29,37%), 615.000 euros a les televisions (+7,89%); 704.000 a les ràdios (+22,01%), i 1.520.000 euros a entitats i organitzacions del sector de la comunicació (+86,7%).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.