Imprimeix

Redacció | Actualitzat el 11 Gener 2018 a les 20:51

El Grup de Periodistes Pi i Margall ha presentat una queixa davant el Consell de l'Audiovisual de Catalunya per l'emissió al programa Sense ficció de TV3 del documental de Mediapro 1-O sobre el referèndum d'autodeterminació.

El GPPiM entén que la "perspectiva informativa" del treball podria anar en contra dels principis d'"imparcialitat, neutralitat i pluralisme" i d'"objectivitat, imparcialitat i equilibri informatiu" recollits en el Llibre d'estil de la CCMA.

El documental 1-O, que va batre el rècord històric d'audiència del Sense ficció, es reemetrà aquest dissabte a la nit acompanyat d'un debat.

Discurs de Cap d'Any de Puigdemont

Dies enrere, el Grup de Periodistes Pi i Margall va presentar una altra queixa davant el CAC, en aquest cas per la retransmissió pel canal 3/24 del discurs de Cap d'Any del president Carles Puigdemont. El col·lectiu considera que no li corresponia a ell fer-lo per estar destituït per l'aplicació de l'article 155.

El GPPiM critica que el 3/24 "no va emetre en les mateixes condicions cap missatge de Cap d'Any de cap dels altres candidats o líders polítics de la resta de partits que conformen el nou Parlament". Així doncs, considera que Televisió de Catalunya va vulnerar el principi de pluralitat.