comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 11 Gener 2018 a les 21:51

El Jutjat de Primera Instància número 20 de Barcelona ha condemnat El País a publicar un rectificació de l'article Una semana en la burbuja de TV3, publicat el 12 de novembre, que la cadena va denunciar perquè incloïa falsedats i inexactituds que considerava havien perjudicat la seva imatge.

D'entrada, el director de TV3, Vicent Sanchis, va demanar formalment al director del diari, Antonio Caño, el seu dret a rectificació, però transcorregut amb escreix el termini donat, la CCMA va portar el cas a la justícia, que li ha donat la raó.

La sentència condemna El País a publicar el text de rectificació enviat per Sanchis tant en l'edició impresa com en la digital, amb una rellevància similar, amb el mateix tipus i mida de lletra i paginació.

L'article d'Íñigo Domínguez, que ocupava dues pàgines, entre d'altres deia que, el dia de la vaga general, TV3 amb prou feines havia proporcionat dades i parlat de seguiment desigual, cosa que la cadena va desmentir aportant nombrosos exemples.

L'autor també afirmava que TV3 "mai parlava de la fuga d'empreses", però en la denúncia es van demostrar que en aquells dies ho havien fet en més de 30 ocasions als Telenotícies i Els matins. A més, assegurava que els polítics de Ciutadans o del PSC no acostumen a sortir als informatius fins al minut 20, o que els partits espanyols o Espanya no existeixen a TV3, afirmacions que es van demostrar falses.

L'article també explicava que en l'InfoK d'aquella setmana s'havia utilitzat la imatge de Jordi Cuixart i Jordi Sànchez per explicar què és un pres polític, cosa que no era certa, ja que hi sortien dos periodistes del programa.

La sentència també considera que el text d'El País va donar dades inexactes quan explicava la cobertura de TV3 del cas dels professors de la Seu d'Urgell acusats d'incitar a l'odi o quan va parlar de la declaració de Carme Forcadell davant del Tribunal Suprem.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El TC admet a tràmit els recursos del PP contra el decret de renovació de RTVE

El ple del Tribunal Constitucional ha acordat per unanimitat admetre a tràmit els dos [...]

Denuncien Arcadi Espada per homofòbia en un article a El Mundo

La Crida LGBTI ha presentat una denúncia davant la Fiscalia de delictes d'odi i discriminació [...]

Fernando Belzunce, nou director editorial de mitjans regionals i revistes de Vocento

El periodista Fernando Belzunce ha estat nomenat director editorial de mitjans regionals i [...]

Fernando Garea vol que la presidència d'Efe s'esculli per via parlamentària

El president de l'Agència Efe, Fernando Garea, ha reclamat que la presidència del mitjà sigui [...]

La UPV recorda que el dret a la informació no ha d'estar supeditat a un contracte de treball

La Unió de Periodistes Valencians ha criticat la sentència que condemnava tres protaurins per [...]

Josep Capella presideix l'editora de Revista Cambrils

El periodista Josep Capella i Matas, corresponsal de TV3 a París, és el president de [...]

Lydia del Canto i Tomás Mayoral, nous directors de Levante-EMV i d'Información

Prensa Ibérica Media ha confiat les direccions de Levante-EMV i Información a Lydia del Canto [...]

Condemnen tres protaurins per agredir una fotoperiodista a Petrés

El Jutjat Penal número 3 de València ha condemnat tres protaurins –Vicente Joaquín Galindo, [...]

Neix Ràdio Catalunya-Itàlia a Roma

L'11 de setembre va començar a emetre Ràdio Catalunya-Itàlia, un projecte radiofònic digital [...]

Prorrogat el termini del 6è concurs de guions transmèdia

Guionistes Associats de Catalunya i el Mercat Audiovisual de Catalunya han prorrogat fins al [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.