Imprimeix

Redacció | Actualitzat el 11 Gener 2018 a les 21:51

El Jutjat de Primera Instància número 20 de Barcelona ha condemnat El País a publicar un rectificació de l'article Una semana en la burbuja de TV3, publicat el 12 de novembre, que la cadena va denunciar perquè incloïa falsedats i inexactituds que considerava havien perjudicat la seva imatge.

D'entrada, el director de TV3, Vicent Sanchis, va demanar formalment al director del diari, Antonio Caño, el seu dret a rectificació, però transcorregut amb escreix el termini donat, la CCMA va portar el cas a la justícia, que li ha donat la raó.

La sentència condemna El País a publicar el text de rectificació enviat per Sanchis tant en l'edició impresa com en la digital, amb una rellevància similar, amb el mateix tipus i mida de lletra i paginació.

L'article d'Íñigo Domínguez, que ocupava dues pàgines, entre d'altres deia que, el dia de la vaga general, TV3 amb prou feines havia proporcionat dades i parlat de seguiment desigual, cosa que la cadena va desmentir aportant nombrosos exemples.

L'autor també afirmava que TV3 "mai parlava de la fuga d'empreses", però en la denúncia es van demostrar que en aquells dies ho havien fet en més de 30 ocasions als Telenotícies i Els matins. A més, assegurava que els polítics de Ciutadans o del PSC no acostumen a sortir als informatius fins al minut 20, o que els partits espanyols o Espanya no existeixen a TV3, afirmacions que es van demostrar falses.

L'article també explicava que en l'InfoK d'aquella setmana s'havia utilitzat la imatge de Jordi Cuixart i Jordi Sànchez per explicar què és un pres polític, cosa que no era certa, ja que hi sortien dos periodistes del programa.

La sentència també considera que el text d'El País va donar dades inexactes quan explicava la cobertura de TV3 del cas dels professors de la Seu d'Urgell acusats d'incitar a l'odi o quan va parlar de la declaració de Carme Forcadell davant del Tribunal Suprem.