comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 23 Gener 2018 a les 21:44

TV3 haurà de reduir la despesa en 33 milions d'euros si no hi ha una aportació extraordinària del Govern, cosa que deixarà la seva graella irrecognoscible i greument afeblida. El director Vicent Sanchis ha explicat al comitè d'empresa i el consell professional el pla de contenció previst, concretant així una mica més les "terribles" conseqüències de les quals ja va advertir a principis d'any si no arribava una injecció econòmica.

El pla per reduir la despesa de TV3 s'aplicaria de forma gradual, tot i que el gruix de l'afectació es produiria durant el segon semestre, amb retallades de producció i inversions en totes les àrees. Així, a partir de juny es prescindiria de la programació associada i les coproduccions d'entreteniment, havent-se de cancel·lar espais d'èxit com Polònia, El foraster o Joc de cartes. A més, els drets esportius gairebé desapareixerien i a partir del tercer trimestre se suprimiria la sèrie de sobretaula Com si fos ahir.

En l'àmbit informatiu es planteja eliminar les corresponsalies de Pequín, Moscou i Buenos Aires; prescindir de les unitats d'enllaços de les delegacions territorials, i retallar la compra de producció aliena per als programes Sense ficció i 30 minuts, segons explica el comitè.

Demanen aturar les "decisions irreversibles"

El comitè d'empresa coincideix amb la direcció que és "urgent" una aportació extraordinària del Govern al pressupost de 2018, però també ha reclamat que s'aturin unes "decisions irreversibles" que podrien suposar "un desastre per al futur de TV3 i de tot el sector audiovisual".

Els representants dels treballadors consideren "temerari" començar a prendre unes mesures que "poden arribar a arraconar del tot TV3 en l'espai de comunicació i producció en català", i demanen a la direcció de la cadena i de la Corporació que facin totes les accions possibles per "revertir" la situació.

En paral·lel, el comitè també insta els grups parlamentaris a "complir amb els seus compromisos de campanya quan van reconèixer que el dèficit per l'IVA a la CCMA era una emergència que s'havia d'atendre específicament".

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals s'enfronta a una reducció de la despesa de 39,5 milions d'euros per aquest any, amb l'aportació de la Generalitat prorrogada. 20,4 milions corresponen a la nova despesa d'IVA; 7,1 milions pertanyen al dèficit amb què s'ha tancat el 2017, que s'ha d'eixugar aquest any, i 12 milions són per la disminució prevista d'ingressos publicitaris per al 2018.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.