comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Tecnonews / AMIC | Actualitzat el 02 Febrer 2018 a les 19:58

Cal reconèixer-ho: Facebook està fent un treball molt destacat per donar caça a la desinformació i a les notícies falses. El qüestionable és si totes les seves decisions arribaran a bon port o si està disparant massa tirs intentant trobar la fórmula. El que queda clar és que des que "va donar" la victòria a Donald Trump, l'empresa de Mark Zuckerberg està ultramotivada en aquest àmbit.

L'estratègia que la xarxa social ha anunciat que seguirà és fer enquestes perquè siguin els usuaris els que determinin la qualitat d'una plataforma d'informació. Posteriorment els diaris en línia o revistes en línia que millor puntuació obtinguin seran els primers a aparèixer en els murs dels usuaris.

Segons ha declarat el mateix Zuckerberg, l'empresa té confiança en què els internautes determinin quins són aquells mitjans "fiables, informatius i locals". Considera el magnat que la seva companyia ni els experts són capaços de dictaminar quins mitjans són veritablement informatius.

Sens dubte el pla té les seves llacunes. Els usuaris poden acabar puntuant aquells mitjans segons la seva ideologia i no segons el seu criteri informatiu. De fet, el sistema no representa un pas cap a l'eliminació de les falses notícies, perquè aquestes tenen com a objectiu fer-se passar per veritables.

D'altra banda, resulta contradictori que mentre Facebook planteja aquest sistema d'enquesta, el mateix Zuckerberg hagi anunciat que té previst reduir la quantitat de notícies en els murs perquè passin d'un 5 a un 4%.

Comptat i debatut, potser el que Facebook hauria de fer si realment vol donar caça a la desinformació, en lloc de posar la responsabilitat en els usuaris, seria contractar experts perquè detectessin aquest tipus de continguts.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La castellanització del sistema comunicatiu valencià

La secular política de minorització que pateix el català al País Valencià des de l'any 1707 [...]

Patrícia Plaja i Marc Homedes guanyen el Premi Blanquerna de comunicació

La cap de comunicació dels Mossos d'Esquadra, Patrícia Plaja, i el cap de comunicació de la [...]

L'Eurocambra estudiarà la 'manipulació' informativa a TVE

La Comissió de Peticions del Parlament Europeu ha admès a tràmit la sol·licitud del Consell [...]

À Punt treu a licitació el doblatge de llargmetratges i minisèries

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació ha posat en marxa una nova tongada de processos [...]

El periodisme gironí lliura els 9ens Premis Carles Rahola

L'Auditori de Girona va acollir aquest dijous al vespre el lliurament de la novena edició [...]

El sector TIC català premia La Vanguardia

La 23a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica celebrada dijous va distingir La [...]

Competència investiga les condicions que Atresmedia i Mediaset imposen als anunciants

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha incoat sengles expedients sancionadors [...]

La Xarxa licita la contractació d'una plataforma de vídeo sota demanda i en directe

La Xarxa Audiovisual Local ha obert el procés de licitació per a la contractació dels serveis [...]

El CAC denuncia 19 continguts d'internet que inciten a la violència masclista

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denunciat davant el fiscal especial de delictes [...]

Els professionals de TVE documenten 50 nous casos de males pràctiques

Un informe del Consell d'Informatius de TVE corresponent al quart trimestre de 2017 documenta [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

ICUB districte cultural
Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.