L’Assemblea de la Lliga Nacional Professional Serie A ha adjudicat a Mediapro els drets audiovisuals de la màxima categoria de futbol italiana per a les tres properes temporades (de 2018-2019 a 2020-2021). L’oferta del grup català cobria el “preu mínim exigit” per la Lliga de 1.050 milions per temporada, segons explica en un comunicat. L’adjudicació resta pendent de l’aprovació de les autoritats de competència italianes.

L’oferta de Mediapro inclou la creació d’un canal corporatiu de la Serie A que es posarà a disposició de les diferents plataformes de pagament. És el primer cop que la Lliga italiana utilitza la venda centralitzada per gestionar els seus drets, tal com ja fan l’espanyola i l’anglesa. Abans de l’adjudicació a Mediapro, el concurs s’havia suspès en tres ocasions per les baixes ofertes rebudes, entre les quals les de Mediaset i Sky.

El grup comandat per Jaume Roures assenyala que vol aplicar la seva experiència en la gestió i comercialització de drets audiovisuals a la competició italiana, introduint novetats i millores en la producció i la transmissió dels partits. Segons la productora, el seu model de gestió implicarà “un augment del nombre d’abonats, un increment considerable dels ingressos dels clubs en concepte de drets televisius, i una major projecció internacional de la competició”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram