comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 08 Febrer 2018 a les 19:59

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha realitzat un informe sobre el projecte de reial decret sobre comunicacions comercials de les activitats de joc, a petició del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.

Malgrat la valoració general positiva del text, la CNMC realitza una sèrie de recomanacions. Així, per tal de protegir els drets dels consumidors i en particular els dels menors, reclama tenir en compte certs elements en la regulació que es fan respecte als continguts (per exemple en les activitats de patrocini i promoció), horaris (franja de protecció reforçada) i condicions de les comunicacions comercials sobre el joc a televisions i ràdios, així com la publicació de determinada informació rellevant als portals de les operadores de joc (regles, mitjans i garanties de pagament, etc.).

A més, l'ens regulador planteja la necessitat d'instrumentar els mitjans i delimitar adequadament les funcions (requeriments de cessament, d'informació...) que actualment ostenta la CNMC com a autoritat supervisora del mercat de la comunicació audiovisuals, de les que en principi correspondria a l'autoritat reguladora del joc.

La Comissió també qüestiona en el seu informe els efectes derivats de l'autoregulació i la coregulació. Amb tot, valora positivament que el text estableixi que quan els sistemes d'autoregulació estiguin participats per prestadors de comunicació audiovisual, es comuniquin també a la CNMC.

El projecte de reial decret estableix nombroses condicions i limitacions als operadors que condicionen l'accés i l'exercici del joc, i també regula les condicions sobre el contingut de la publicitat.

L'informe de la CNMC assenyala que l'activitat del joc ha de ser entesa com a activitat econòmica, i que s'ha d'exercir de conformitat amb el principi de llibertat empresarial, i per això la introducció de restriccions s'ha de justificar establint una anàlisi de necessitat i proporcionalitat per assolir l'equilibri entre la promoció del joc com a activitat d'oci i entreteniment i la necessària protecció dels consumidors davant els riscos d'aquesta activitat, i garantir la no discriminació entre operadors.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Ràdio Palamós treu a concurs la seva programació

L'Ajuntament de Palamós ha obert el procés de licitació per a l'adjudicació dels serveis de [...]

La UPV impulsa un manual d'estil sobre tractament de violència masclista

La Unió de Periodistes Valencians i l'Ajuntament de Castelló han obert la convocatòria d'una [...]

El fotoperiodista Bernardino Hernández guanya el 14è Premi Miguel Gil Moreno

El fotoperiodista mexicà Bernardino Hernández ha estat distingit amb la 14a edició del Premi [...]

El Mobile World Capital Barcelona licita el servei de gabinet de premsa

La Fundació Barcelona Mobile World Capital Foundation ha obert el procés de licitació per a [...]

La plataforma en HbbTV de RTVE, Atresmedia i Mediaset arrencarà el 14 de juny

La plataforma conjunta de continguts amb tecnologia HbbTV que impulsen RTVE, Atresmedia i [...]

Les polítiques digitals guanyen pes en el nou Govern

El nou president de la Generalitat, Quim Torra, va signar dissabte el decret que estructura [...]

Anna Figuera serà la dircom del president Torra

La periodista Anna Figuera Raichs serà la directora de comunicació del nou president de la [...]

Els professionals de TV3 i Catalunya Ràdio plantaran cara si s'activa el 155

No és el primer cop que els professionals alcen la veu quan els atacs contra els mitjans de [...]

Els premis Laus guardonen la trajectòria comunicativa del Sónar

La junta de l'Associació de Directors d'Art i Dissenyadors Gràfics del Foment de les Arts i [...]

'La Marató' de TV3 tanca la recaptació amb 9,7 milions

La 26a edició de La Marató de TV3 va tancar definitivament el període de recaptació de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.