comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 08 Febrer 2018 a les 19:59

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha realitzat un informe sobre el projecte de reial decret sobre comunicacions comercials de les activitats de joc, a petició del Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.

Malgrat la valoració general positiva del text, la CNMC realitza una sèrie de recomanacions. Així, per tal de protegir els drets dels consumidors i en particular els dels menors, reclama tenir en compte certs elements en la regulació que es fan respecte als continguts (per exemple en les activitats de patrocini i promoció), horaris (franja de protecció reforçada) i condicions de les comunicacions comercials sobre el joc a televisions i ràdios, així com la publicació de determinada informació rellevant als portals de les operadores de joc (regles, mitjans i garanties de pagament, etc.).

A més, l'ens regulador planteja la necessitat d'instrumentar els mitjans i delimitar adequadament les funcions (requeriments de cessament, d'informació...) que actualment ostenta la CNMC com a autoritat supervisora del mercat de la comunicació audiovisuals, de les que en principi correspondria a l'autoritat reguladora del joc.

La Comissió també qüestiona en el seu informe els efectes derivats de l'autoregulació i la coregulació. Amb tot, valora positivament que el text estableixi que quan els sistemes d'autoregulació estiguin participats per prestadors de comunicació audiovisual, es comuniquin també a la CNMC.

El projecte de reial decret estableix nombroses condicions i limitacions als operadors que condicionen l'accés i l'exercici del joc, i també regula les condicions sobre el contingut de la publicitat.

L'informe de la CNMC assenyala que l'activitat del joc ha de ser entesa com a activitat econòmica, i que s'ha d'exercir de conformitat amb el principi de llibertat empresarial, i per això la introducció de restriccions s'ha de justificar establint una anàlisi de necessitat i proporcionalitat per assolir l'equilibri entre la promoció del joc com a activitat d'oci i entreteniment i la necessària protecció dels consumidors davant els riscos d'aquesta activitat, i garantir la no discriminació entre operadors.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.