comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 12 Febrer 2018 a les 11:06

Un estudi del Consell de l'Audiovisual de Catalunya indica que l'11% dels anuncis de joguines de la darrera campanya de Nadal van mostrar nenes preocupades pel seu aspecte físic, amb accions com pintar-se les ungles, fer-se reflexos de colors en els cabells o aplicar-se tatuatges o cosmètics. Aquest percentatge duplica el de la campanya de Nadal anterior, quan va ser del 4,2%.

L'informe també conclou que el nombre d'estereotips de gènere presents en els anuncis de joguines va créixer fins al 34,7%, trencant la tònica descendent que es venia registrant des de l'any 2012. El màxim es va assolir el 2004, amb un 50,4% d'anuncis amb estereotips de gènere.

La representació dels estereotips de gènere en la publicitat de joguines durant la campanya de Nadal 2017-2018 analitza la campanya publicitària de joguines del 10 d'octubre al 6 de gener a TV3, Super3 i 8tv. En total s'examinen 236 espots de joguines diferents, la majoria dels quals (el 91,1%) van ser emesos pel canal infantil de Televisió de Catalunya, dels quals 82 tenien presència d'un o més estereotips de gènere. En concret, un 63,4% dels anuncis contenien estereotips femenins (52 espots) i el 36,6% (30), masculins.

L'anàlisi del nombre total de representacions d'estereotips que contenien aquests espots (un mateix anunci en podia tenir més d'una), també mostra que la majoria de les corresponien a estereotips femenins, i que ho feia de manera creixent. Així, del total de representacions, la proporció que s'associa amb al gènere femení va mostrar una tendència a l'augment: el 67,9% d'enguany va representar un increment respecte de les campanyes del 2016-2017 (66,7%) i el 2015-2016 (58,7%).

D'aquesta manera, les representacions d'estereotips que van aparèixer amb més freqüència van ser els femenins: nena que juga només amb nenes (22,4%) i nena que juga amb nina (18,7%).

Pel que fa als estereotips masculins, la publicitat de joguines va presentar tres representacions: nens que juguen només amb nens sense interaccionar amb nenes (51,2%), nens que juguen amb cotxes (37,2%) i nens que competeixen en el joc (11,6%). Aquests estereotips van aparèixer sobretot en dues tipologies de joguines: autopistes i accessoris (34,9%) i vehicles en miniatura (25,6%).

La publicitat estableix, també, una relació entre certes tipologies de joguines i les representacions d'estereotips de només un dels gèneres: les nines i accessoris i els jocs d'imitació de la realitat es vinculen al joc de les nenes; les autopistes i accessoris, els vehicles en miniatura i els jocs de punteria i habilitat, al dels nens.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Les ràdios de Sant Pol i la Seu reben la concessió definitiva per emetre

El Govern ha acordat atorgar als ajuntaments de Sant Pol de Mar i la Seu d'Urgell la [...]

Convocats els ajuts per a entitats i organitzacions del sector de la comunicació

El Departament de la Presidència ha obert la convocatòria per a la concessió de subvencions [...]

Jordi Borràs és agredit per un home que s'identifica com a policia

El fotoperiodista d'elMón Jordi Borràs va ser agredit aquest dilluns al vespre al centre de [...]

El Congrés no pot culminar la renovació de la cúpula de RTVE per un sol vot

La renovació del consell d'administració de RTVE per la via urgent ha patit un contratemps [...]

El Govern sotmet a informació pública la 'Carta de serveis' del DOGC

El Departament de la Presidència està tramitant l'elaboració del Projecte d'ordre per aprovar [...]

L'ICUB i el CPC preservaran la memòria del periodisme

L'Institut de Cultura de Barcelona, mitjançant l'Arxiu Històric, i el Col·legi de Periodistes [...]

Netflix es garanteix l'adquisició preferent del catàleg d'Atresmedia

Netflix i Atresmedia han arribat a un acord pel qual la plataforma over-the-top es garanteix [...]

BSM licita el disseny de campanyes, revista i produccions audiovisuals

Barcelona de Serveis Municipals ha obert el procés de licitació per als serveis de disseny de [...]

El bàsquet català premia Sonia de Alba, Ernest Macià, Luis Mendiola i Garcia Surrallés

La Fundació del Bàsquet Català ha donat a conèixer els guanyadors de la quarta edició dels [...]

El Mapa de la Censura de Mèdia.cat acumula 118 incidències el 2018

Durant la primera meitat de l'any, el Mapa de la Censura de l'observatori Mèdia.cat ha [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.