comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 14 Febrer 2018 a les 17:54

El 2017, la inversió publicitària en el conjunt de l'Estat va ser de 4.486,6 milions d'euros, un 2% més que els 4.399,9 milions de l'any anterior, segons l'informe anual i2p realitzat per Media Hotline i Arce Media. D'aquesta manera, ja acumula quatre anys seguits de creixement.

En concret, l'any passat, la inversió publicitària en televisió va ser de 2.178,4 milions d'euros (+1%); en ràdio, de 412,7 (+2,9%); en xarxes socials 240,5 (+34,4%), i en altres digitals (no mitjans) de 195 milions (+5,6%). Per la seva part, la inversió en premsa va ser de 794 milions d'euros (–1,4%); en revistes, de 231,4 (–4%), i en dominicals 33,3 milions (–9%).

Cau la publicitat tradicional i puja la digital

El resultat varia en funció del mitjà: mentre la inversió publicitària tradicional va caure un 0,6% (3.645,3 milions d'euros), la digital va créixer un 15,2% (841,3 milions).

Així, pel que fa a la publicitat tradicional, la inversió en televisió va ser de 2.136,9 milions d'euros (+0,8%); en premsa de 523,1 (–6,7%); en ràdio, 401,3 (+2,7%); en revistes, 200,2 (–6,1%), i en dominicals de 33,3 milions (–9%).

Quant a la inversió publicitària en l'àmbit digital, la premsa va facturar 270,9 milions d'euros (+10,7%); les xarxes socials 240,5 (+34,4%); els digitals no mitjans 195 (+5,6%); la televisió 41,5 (+9,8%); la ràdio 11,4 (+8,6%), i les revistes 31,2 (+12,2%).

Per al 2018, l'estudi i2p pronostica un creixement conjunt del 2,1% fins als 4.580,6 milions d'euros d'inversió publicitària, dels quals 3.627,9 seran a la publicitat tradicional (–0,5%) i 952,7 a la digital (+13,2%).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.