comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 14 Febrer 2018 a les 17:54

El 2017, la inversió publicitària en el conjunt de l'Estat va ser de 4.486,6 milions d'euros, un 2% més que els 4.399,9 milions de l'any anterior, segons l'informe anual i2p realitzat per Media Hotline i Arce Media. D'aquesta manera, ja acumula quatre anys seguits de creixement.

En concret, l'any passat, la inversió publicitària en televisió va ser de 2.178,4 milions d'euros (+1%); en ràdio, de 412,7 (+2,9%); en xarxes socials 240,5 (+34,4%), i en altres digitals (no mitjans) de 195 milions (+5,6%). Per la seva part, la inversió en premsa va ser de 794 milions d'euros (–1,4%); en revistes, de 231,4 (–4%), i en dominicals 33,3 milions (–9%).

Cau la publicitat tradicional i puja la digital

El resultat varia en funció del mitjà: mentre la inversió publicitària tradicional va caure un 0,6% (3.645,3 milions d'euros), la digital va créixer un 15,2% (841,3 milions).

Així, pel que fa a la publicitat tradicional, la inversió en televisió va ser de 2.136,9 milions d'euros (+0,8%); en premsa de 523,1 (–6,7%); en ràdio, 401,3 (+2,7%); en revistes, 200,2 (–6,1%), i en dominicals de 33,3 milions (–9%).

Quant a la inversió publicitària en l'àmbit digital, la premsa va facturar 270,9 milions d'euros (+10,7%); les xarxes socials 240,5 (+34,4%); els digitals no mitjans 195 (+5,6%); la televisió 41,5 (+9,8%); la ràdio 11,4 (+8,6%), i les revistes 31,2 (+12,2%).

Per al 2018, l'estudi i2p pronostica un creixement conjunt del 2,1% fins als 4.580,6 milions d'euros d'inversió publicitària, dels quals 3.627,9 seran a la publicitat tradicional (–0,5%) i 952,7 a la digital (+13,2%).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La castellanització del sistema comunicatiu valencià

La secular política de minorització que pateix el català al País Valencià des de l'any 1707 [...]

Patrícia Plaja i Marc Homedes guanyen el Premi Blanquerna de comunicació

La cap de comunicació dels Mossos d'Esquadra, Patrícia Plaja, i el cap de comunicació de la [...]

L'Eurocambra estudiarà la 'manipulació' informativa a TVE

La Comissió de Peticions del Parlament Europeu ha admès a tràmit la sol·licitud del Consell [...]

À Punt treu a licitació el doblatge de llargmetratges i minisèries

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació ha posat en marxa una nova tongada de processos [...]

El periodisme gironí lliura els 9ens Premis Carles Rahola

L'Auditori de Girona va acollir aquest dijous al vespre el lliurament de la novena edició [...]

El sector TIC català premia La Vanguardia

La 23a Nit de les Telecomunicacions i la Informàtica celebrada dijous va distingir La [...]

Competència investiga les condicions que Atresmedia i Mediaset imposen als anunciants

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha incoat sengles expedients sancionadors [...]

La Xarxa licita la contractació d'una plataforma de vídeo sota demanda i en directe

La Xarxa Audiovisual Local ha obert el procés de licitació per a la contractació dels serveis [...]

El CAC denuncia 19 continguts d'internet que inciten a la violència masclista

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denunciat davant el fiscal especial de delictes [...]

Els professionals de TVE documenten 50 nous casos de males pràctiques

Un informe del Consell d'Informatius de TVE corresponent al quart trimestre de 2017 documenta [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

ICUB districte cultural
Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.