comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 14 Febrer 2018 a les 17:54

El 2017, la inversió publicitària en el conjunt de l'Estat va ser de 4.486,6 milions d'euros, un 2% més que els 4.399,9 milions de l'any anterior, segons l'informe anual i2p realitzat per Media Hotline i Arce Media. D'aquesta manera, ja acumula quatre anys seguits de creixement.

En concret, l'any passat, la inversió publicitària en televisió va ser de 2.178,4 milions d'euros (+1%); en ràdio, de 412,7 (+2,9%); en xarxes socials 240,5 (+34,4%), i en altres digitals (no mitjans) de 195 milions (+5,6%). Per la seva part, la inversió en premsa va ser de 794 milions d'euros (–1,4%); en revistes, de 231,4 (–4%), i en dominicals 33,3 milions (–9%).

Cau la publicitat tradicional i puja la digital

El resultat varia en funció del mitjà: mentre la inversió publicitària tradicional va caure un 0,6% (3.645,3 milions d'euros), la digital va créixer un 15,2% (841,3 milions).

Així, pel que fa a la publicitat tradicional, la inversió en televisió va ser de 2.136,9 milions d'euros (+0,8%); en premsa de 523,1 (–6,7%); en ràdio, 401,3 (+2,7%); en revistes, 200,2 (–6,1%), i en dominicals de 33,3 milions (–9%).

Quant a la inversió publicitària en l'àmbit digital, la premsa va facturar 270,9 milions d'euros (+10,7%); les xarxes socials 240,5 (+34,4%); els digitals no mitjans 195 (+5,6%); la televisió 41,5 (+9,8%); la ràdio 11,4 (+8,6%), i les revistes 31,2 (+12,2%).

Per al 2018, l'estudi i2p pronostica un creixement conjunt del 2,1% fins als 4.580,6 milions d'euros d'inversió publicitària, dels quals 3.627,9 seran a la publicitat tradicional (–0,5%) i 952,7 a la digital (+13,2%).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El Col·legi de Periodistes reclama aturar les coaccions als professionals

El Col·legi de Periodistes de Catalunya ha mostrat la seva "preocupació i condemna" per la [...]

La Fundació puntCAT impulsa una línia d'ajuts a projectes

La nova etapa de la Fundació puntCAT iniciada fa un any comença a donar fruits. A finals de [...]

La junta de l'Associació de Periodistes d'Elx es renova

L'Associació de Periodistes d'Elx ha renovat la seva junta directiva, la primera des de la [...]

Cristina Martín Conejero, nova CEO de Hearst

Hearst España ha incorporat Cristina Martín Conejero com a nova CEO per ocupar la vacant de [...]

ICB explicita el seu suport a Sergi Vicente i l'actual model de betevé

El consell d'administració d'Informació i Comunicació de Barcelona, l'empresa municipal que [...]

Arxivada la denúncia contra Dani Mateo per mocar-se amb la bandera espanyola

El Jutjat d'Instrucció número 47 de Madrid ha acordat el sobreseïment de la investigació [...]

Desestimada la demanda de Cebrián contra El Confidencial pels papers de Panamà

El Jutjat de Primera Instància número 5 de Madrid ha desestimat íntegrament la demanda que [...]

Comunicació21.cat s'atura per reformes

Comunicació21.cat quedarà inoperatiu i inaccessible temporalment des de divendres a la tarda [...]

El Consorci d'Educació de Barcelona licita els serveis de comunicació i premsa

El Consorci d'Educació de Barcelona ha obert el procés de licitació dels serveis de [...]

Marc Marginedas guanya el premi Luka Brajnovic de comunicació

La Facultat de Comunicació de la Universitat de Navarra ha distingit el periodista Marc [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.