comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 14 Febrer 2018 a les 17:54

El 2017, la inversió publicitària en el conjunt de l'Estat va ser de 4.486,6 milions d'euros, un 2% més que els 4.399,9 milions de l'any anterior, segons l'informe anual i2p realitzat per Media Hotline i Arce Media. D'aquesta manera, ja acumula quatre anys seguits de creixement.

En concret, l'any passat, la inversió publicitària en televisió va ser de 2.178,4 milions d'euros (+1%); en ràdio, de 412,7 (+2,9%); en xarxes socials 240,5 (+34,4%), i en altres digitals (no mitjans) de 195 milions (+5,6%). Per la seva part, la inversió en premsa va ser de 794 milions d'euros (–1,4%); en revistes, de 231,4 (–4%), i en dominicals 33,3 milions (–9%).

Cau la publicitat tradicional i puja la digital

El resultat varia en funció del mitjà: mentre la inversió publicitària tradicional va caure un 0,6% (3.645,3 milions d'euros), la digital va créixer un 15,2% (841,3 milions).

Així, pel que fa a la publicitat tradicional, la inversió en televisió va ser de 2.136,9 milions d'euros (+0,8%); en premsa de 523,1 (–6,7%); en ràdio, 401,3 (+2,7%); en revistes, 200,2 (–6,1%), i en dominicals de 33,3 milions (–9%).

Quant a la inversió publicitària en l'àmbit digital, la premsa va facturar 270,9 milions d'euros (+10,7%); les xarxes socials 240,5 (+34,4%); els digitals no mitjans 195 (+5,6%); la televisió 41,5 (+9,8%); la ràdio 11,4 (+8,6%), i les revistes 31,2 (+12,2%).

Per al 2018, l'estudi i2p pronostica un creixement conjunt del 2,1% fins als 4.580,6 milions d'euros d'inversió publicitària, dels quals 3.627,9 seran a la publicitat tradicional (–0,5%) i 952,7 a la digital (+13,2%).

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Anna Figuera serà la dircom del president Torra

La periodista Anna Figuera Raichs serà la directora de comunicació del nou president de la [...]

Els professionals de TV3 i Catalunya Ràdio plantaran cara si s'activa el 155

No és el primer cop que els professionals alcen la veu quan els atacs contra els mitjans de [...]

Els premis Laus guardonen la trajectòria comunicativa del Sónar

La junta de l'Associació de Directors d'Art i Dissenyadors Gràfics del Foment de les Arts i [...]

'La Marató' de TV3 tanca la recaptació amb 9,7 milions

La 26a edició de La Marató de TV3 va tancar definitivament el període de recaptació de [...]

Josep Gifreu guanya el Premi Irla amb un assaig sobre la 'batalla mediàtica en els fets d'octubre'

El quart poder i la independència. La batalla mediàtica en els "fets d'octubre" del Procés, [...]

Els dominis .cat reculen per la repressió de l'1-O

El .cat compta amb 107.652 dominis, una reducció del 2,25% respecte als 110.129 de l'any [...]

Malestar pel 'veto' als mitjans privats en la presa de possessió de Torra

Quim Torra ha pres possessió com a 131è president de la Generalitat en un acte sobre, breu i [...]

Rivera reclama ampliar ja el 155 als mitjans públics

Pocs minuts abans de la presa de possessió de Quim Torra com a nou president de la [...]

La nova TV valenciana iniciarà les emissions regulars el 10 de juny

À Punt Media posarà en marxa les emissions regulars de la nova televisió pública valenciana [...]

El documental 'Las cloacas de Interior' guanya el 5è Premi Pro-Docs

Las cloacas de Interior, dirigit per Jaume Roures i produït per Mediapro, ha guanyat la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.