Catalunya Ràdio manté l’aposta per la innovació i renova la seva graella digital per segon any consecutiu. A partir de dilluns, +CatRàdio incorpora cinc nous continguts: Sans i estalvis, un espai divulgatiu d’Adam Martín sobre els hàbits saludables; Tor, tretze cases i tres morts, amb Carles Porta, la primera radionovel·la de no ficció de Catalunya Ràdio; Oxitocina, on Montse Barcon i Mireia Izard oferiran consells per a mares i pares primerencs; Perspectiva, amb Josep Lluís Blázquez, sobre arquitectura i urbanisme, i Dies de ràdio, amb Santi Carreras, un recull de documents sonors i gràfics i de vídeos de moments viscuts a Catalunya Ràdio en els seus gairebé 35 anys d’història.

Completen la graella digital Les mil i una nits, amb Maria de la Pau Janer; A tocar!, amb Maite Sadurní; Que no falti de res, amb Carles Fité i Jordi Jacas; L’ofici d’educar, amb Elisabet Pedrosa; T’agrada el blues?, amb Quico Pi de la Serra; MeteoMauri, amb Francesc Mauri; L’ofici de viure, amb Gaspar Hernàndez; Sarda.net, amb Quim Rutllant, Ester Plana i Sergi Vives, i Revolució 4.0, amb Xantal Llavina.

Increment del consum digital

“+CatRàdio és el laboratori on es proven nous formats radiofònics que prioritzen les temàtiques d’interès general i és també la plataforma per potenciar el talent intern de l’emissora, així com les propostes que sorgeixen dins dels mateixos equips de la ràdio i els nostres col·laboradors”, explica el director de Catalunya Ràdio, Saül Gordillo. Així, recorda que dos programes que ara formen part de l’antena tradicional van néixer l’any passat en aquest “entorn d’innovació”: Revolució 4.0, de Xantal Llavina, a Catalunya Ràdio, i Entre caixes, amb Carme Canet i Pep Vila, a iCat.

“L’aposta per +CatRàdio, una oferta que enriqueix la graella tradicional de la ràdio pública, té tot el sentit gràcies al creixement sostingut de Catalunya Ràdio en l’entorn digital durant els dos últims anys”, afegeix Gordillo. Una afirmació que les dades corroboren: l’octubre de 2017, l’emissora va batre el rècord històric d’audiència digital, arribant a 1,3 milions d’usuaris únics a Catalunya i 2,8 milions en el conjunt de l’Estat. Fins aleshores, mai una emissora de ràdio havia aconseguit superar els 2 milions d’usuaris a internet a Espanya.

“El redisseny de catradio.cat, l’agitació a les xarxes socials, la integració digital de tots els equips i redaccions, així com l’aposta per una nova aplicació mòbil que ja supera els 220.000 usuaris de l’app, ha permès fer un salt endavant en el consum digital dels àudios a la carta i directes del grup d’emissores de Catalunya Ràdio”. Com a exemple d’aquest darrer punt, Gordillo explica que els oients que participen en el joc Enigmàrius d’El matí de Catalunya Ràdio s’han duplicat gràcies als nous canals digitals de participació.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram