comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 06 Març 2018 a les 10:46

Ja hi ha data per al llançament oficial del nou diari Jornada: el 5 de maig. L'arrencada del mitjà, però, serà parcial, i en una primera fase només es trobarà als quioscos els dissabtes, tot i que amb més pàgines de les previstes inicialment. A més, de dimarts a divendres, les persones subscriptores podran accedir al diari en format PDF. A banda, la Jornada cobrirà l'actualitat a través del web.

La cooperativa editora argumenta aquest desplegament en diversos temps perquè encara no es disposa d'una base de subscripcions "prou potent" per garantir la viabilitat del mitjà i no es vol dependre de crèdits per a la seva arrencada.

Així doncs, a mesura que es vagin assolint els reptes en subscripcions, s'aniran implementant les diferents fases. Actualment, la Jornada compta amb més de 600 socis de consum i uns 2.000 subscriptors.

La voluntat és no estancar-se massa temps en aquesta primera fase i assolir amb poc temps el desplegament complet del projecte. Per això els preus de les modalitats de subscripcions a la Jornada (completa, caps de setmana o digital) no es modifiquen.

Compromís periodístic i publicitari

El desplegament per fases es va acordar en l'assemblea general celebrada el 24 de febrer, durant la qual també es van aprovar els estatuts de la cooperativa, el reglament de règim intern i els compromisos periodístics i publicitaris del nou mitjà.

Pel que fa als compromisos periodístics, es concentren en vuit punts:

  • Exercir un periodisme rigorós que es basi en informació contrastada i veraç.
  • Informar sense estar condicionats per interessos lucratius.
  • Explicar per què succeeixen els fets, aportar context, no ocultar la complexitat del món i aportar elements necessaris per entendre'l.
  • Adoptar un posicionament honest i sincer que eviti l'equidistància entre opressors i oprimits.
  • Oferir una mirada al món lliure d'estereotips patriarcals i amb perspectiva obertament feminista.
  • Compromís amb el català i amb el suport a la resta de llengües minoritzades.
  • Analitzar el món des de l'antiimperialisme i el compromís amb el dret dels pobles a l'autodeterminiació.
  • Informar des del respecte al territori i als espais naturals davant de la depredació i sobreexplotació.

El consell editorial encarregat de vetllar perquè la redacció mantingui aquests compromisos està format per Elena Idoate, membre del seminari d'economia crítica Taifa; Andreu Perelló, tècnic de comunicació a la Universitat de les Illes Balears; Laia Altarriba, directora de la Jornada; Paco Francés, professor de Formació Professional; i Anna Palou, periodista i comunicadora.

Pel que fa al codi ètic publicitari, la Jornada es compromet a no publicar anuncis masclistes, racistes, homòfobs, classistes ni estigmatitzadors de sectors socials populars, així com publicitat d'entitats financeres o empreses que vulnerin drets fonamentals.

El nou mitjà tampoc acceptarà publireportatges ni altres tipus de publicitat encoberta, ja que els continguts periodístics es decidiran únicament segons els criteris del consell de redacció.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Neix el magazín digital La Mira

Aquest dimecres s'ha posat en marxa La Mira, un magazín digital de periodisme en profunditat [...]

À Punt TV estrena un nou programa d'anàlisi de l'actualitat

La televisió d'À Punt Media estrena aquest divendres a les 22.30 h La qüestió, un nou espai [...]

TV L'Hospitalet incrementa la producció pròpia

La programació de Televisió L'Hospitalet per a la temporada 2018-2019 presenta un augment de [...]

Josep Cuní conduirà un nou magazín matinal a SER Catalunya

El periodista Josep Cuní dirigirà i presentarà un nou magazín a SER Catalunya a partir del 15 [...]

El CPC defensa les bones pràctiques en la contractació de periodistes davant la Generalitat

Una delegació del Grup de Treball de Gabinets del Col·legi de Periodistes de Catalunya ha [...]

Els informatius de TV3 segueixen sent els més plurals

El nou informe sobre el pluralisme polític a la televisió i la ràdio del Consell de [...]

El CAC constata que el 'FAQS' no vulnera el 'Llibre d'estil'

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha conclòs que el programa Preguntes freqüents de [...]

El Vigía inicia nova etapa

La publicació degana en la informació del sector de la logística, el transport i les [...]

El País incorpora la tecnologia digital del Washington Post

El País i Arc Publishing, la plataforma digital dissenyada per The Washington Post, s'han [...]

El Parlament balear insta l'Estat a garantir la reciprocitat entre els mitjans en català

La comissió de Cultura del Parlament de les Illes Balears va aprovar la setmana passada una [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.