comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 12 Març 2018 a les 12:16

El grup Vocento ha tancat el 2017 amb un benefici net d'1,801 milions d'euros, quan l'any anterior va registrar unes pèrdues de 60,011 milions. Per la seva part, el benefici d'explotació ha estat de 17,820 milions, un descens del 59,8% respecte als 44,354 milions de 2016.

El 2017, Vocento va ingressar 423,915 milions d'euros, un 5,5% menys que els 448,765 de l'any anterior. Dels ingressos, els publicitaris van créixer un 0,1% (fins als 163,065 milions), mentre que els de la venda d'exemplars van caure un 6,4%% (de 182,733 milions a 170,973) i els altres ingressos (audiovisuals i promocions) ho van fer un 12,8% (de 103,051 milions a 89,877).

Per al seva part, les despeses d'explotació del grup (sense amortitzacions) van ser de 384,306 milions d'euros, un increment del 5,5% respecte els 406,642 milions de l'exercici anterior.

Pel que fa a l'àrea de mitjans impresos, registra un benefici d'explotació de 21,235 milions, un descens del 53,3% respecte als 45,445 milions de 2016. En concret, els diaris regionals obtenen un benefici d'explotació de 25,865 milions (+6,8%), mentre que l'ABC acumula 4,112 milions de pèrdues, en contrast amb els 21,223 positius de l'exercici anterior. Per la seva part, els suplements i les revistes generen unes pèrdues de 518.000 euros, quan el 2016 van tenir un petit benefici de 14.000 euros.

En l'àrea de mitjans impresos els ingressos van ser de 365,235 milions d'euros, un 5,6% menys que els 386,728 milions de 2016. Les caigudes es produeixen en tots els àmbits: regionals amb 264,057 milions (–4,5%); l'ABC amb 94,310 milions (–4,5%), i suplements i revistes amb 26,663 milions (–7,5%).

Quant a la divisió audiovisual, assoleix un benefici d'explotació de 6,735 milions, una caiguda del 36,3% en comparació als 10,574 milions de 2016. Aquí la TDT registra un resultat positiu de 5,582 milions (–17,4%) i la ràdio de 2,517 milions (–3,8%), mentre que els continguts obtenen unes pèrdues d'1,364 milions, en contrast amb el benefici d'1,201 milions de 2016.

En aquesta àrea Vocento va tenir uns ingressos de 44,513 milions d'euros, un retrocés del 8,5% respecte als 48,643 milions de l'exercici anterior. Els descensos es produeixen en tots els àmbits: TDT amb 27,310 milions (–7,1%); ràdio amb 4,093 (–0,9%), i continguts amb 13,339 milions (–13,3%).

Finalment, el grup ha tancat l'any amb un deute financer net de 56,153 milions d'euros, una millora del 15,4% respecte als 66,412 milions que devia el 31 de desembre de 2016.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La CCMA licita la gestió i explotació dels seus canals a YouTube

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació per adjudicar [...]

La Setmana del Talent Audiovisual creix

El CCCB acull del 20 al 23 de novembre la segona edició de la Setmana del Talent Audiovisual, [...]

Derqui: "És benvingut que TV3 s'atreveixi a fer una sèrie com 'Si no t'hagués conegut'"

Ens trobem amb l'actor Pablo Derqui als Jardins de Paula Montal, a l'Eixample de Barcelona. [...]

Última Hora celebra 125 anys amb un especial

El diari Última Hora ha culminat la celebració del seu 125è aniversari amb la publicació [...]

L'associació HbbTV premia la campanya del servei a la carta del Super3

L'associació internacional HbbTV ha distingit el servei a la carta per a televisors [...]

L'APIB i el Govern balear impulsen un pla de lectura de premsa entre els joves

La Direcció General de Joventut del Govern de les Illes Balears ha decidit posar en marxa [...]

Rosa María Mateo guanya el 4t premi Margarita Rivière de periodisme

La periodista Rosa María Mateo ha estat distingida amb la quarta edició del Premi Margarita [...]

Neix el digital Tot Barcelona

Aquest dijous s'ha posat en marxa oficialment Tot Barcelona, un nou diari digital impulsat [...]

TV3 estrena una sèrie per a Instagram Live

El proper diumenge a la nit s'estrena PoliAmor, una sèrie de ficció que s'emetrà en directe a [...]

Tarragona licita la gestió de la publicitat institucional als mitjans

L'Ajuntament de Tarragona ha obert el procés de licitació per adjudicar el servei [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.