comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 11 abril 2018 a les 16:53

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha obert un expedient sancionador contra TVE per una possible vulneració de la Llei general de la comunicació audiovisual, per l'emissió de campanyes de patrocinis culturals que es podrien considerar comunicacions comercials que no s'inclourien en les excepcions publicitàries que permet la Llei de finançament de la corporació pública.

TVE va emetre els presumptes patrocinis culturals entre desembre de 2017 i gener de 2018 a tots els seus canals: La 1, La 2, Canal 24 Horas, Teledeporte i Clan.

La CNMC assegura que la majoria dels patrocinis analitzats no respecten les condicions establertes en la normativa audiovisual, i per tant serien susceptibles de constituir comunicacions comercials o espots, que estan prohibits per a TVE. Més concretament, explica que en els patrocinis s'introdueixen elements visuals i missatges accessoris o mencions sobre les virtuts o característiques dels productes o serveis promocionats, els quals "inciten directament a la seva compra".

Competència recorda que, segons la normativa, els patrocinis culturals s'han de referir a programes, no a seccions o avançaments; la seva durada en general no pot excedir els 10 segons; han d'anar immediatament abans o després del programa patrocinat, i no poden incitar directament a la compra o arrendament de productes, béns o serveis.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Arxivada la denúncia de la Fundació Franco contra 'El intermedio'

La Fiscalia de Madrid ha arxivat les diligències obertes per la denúncia de la Fundació [...]

TV3 i la Filmoteca produeixen una docusèrie sobre la història del cinema català

El 7 de gener TV3 estrenarà la docusèrie La gran il·lusió. Relat intermitent del cinema [...]

El Consell de la Informació insta a no simultaniejar periodisme i publicitat

El Consell de la Informació de Catalunya ha reiterat de nou "la importància de no [...]

El 'boom de la publicitat' protagonitza una exposició al Museu del Disseny

El Museu del Disseny de Barcelona ha programat l'exposició El boom de la publicitat. Reclams [...]

L'Institut Barcelona Esports licita la gestió del web i les xarxes socials

L'Institut Barcelona Esports ha obert el procés de licitació per adjudicar els serveis de [...]

Josep Vilar deixa el consell de govern de la CCMA

Nova vacant al consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. El [...]

La plantilla d'À Punt configura el seu primer comitè d'empresa

La plantilla de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, l'empresa que gestiona À Punt [...]

El Periódico crea una xarxa d'expertes per assolir la paritat en els articles d'opinió

El diari El Periódico ha posat en marxa una xarxa d'expertes amb l'objectiu de millorar la [...]

Una jornada aborda l'assetjament a les dones periodistes a les xarxes

El Museu del Disseny de Barcelona acull aquest dimarts, a les 18 h, la jornada #assetjament [...]

'La Marató' bat rècords amb una recaptació de 10.715.430 euros

La 27a edició de La Marató de TV3 va acomiadar la transmissió a la 1.45 h de la matinada amb [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.