Imprimeix

Redacció | Actualitzat el 12 abril 2018 a les 09:01

Nou episodi en el litigi que mantenen Jaume Roures i El País. El Jutjat de Primera Instància número 28 de Barcelona ha ordenat el diari a tornar a publicar la rectificació a un article de desembre de 2014 on assegurava que el director general de Mediapro tenia 250 milions en 150 comptes, un terç dels quals en paradisos fiscals. I a fer-ho, aquest cop, amb una rellevància similar i en diumenge.

El País ja va publicar una rectificació el passat desembre (després d'un ultimàtum judicial), però Mediapro va recórrer perquè no complia amb els requisits que establia la sentència judicial, que obligava a publicar-lo "sense comentaris ni postil·les", amb una rellevància semblant, amb el mateix tipus i mida de lletra, en portada i a la secció de Societat.

Ara el Jutjat dona la raó a Roures i Mediapro i assenyala que la rectificació de l'edició impresa no va tenir la mateixa rellevància ni difusió que l'article original. La sentència constata que el text es va publicar amb "una lletra inferior en mida a les dues notícies que la precedeixen a la pàgina, no solament en el titular, la qual cosa és prou significativa, sinó fins i tot en la lletra utilitzada en la redacció de la rectificació, en què fins i tot s'utilitza un tintat més escàs".

A més, assenyala que en la rectificació en la portada del diari el titular és Sentencia sense cap referència a la informació original, i que es va publicar un dijous, de manera que la rellevància obtinguda "no és la mateixa que la notícia inicial", que va sortir en diumenge.

A banda de demanar la rectificació de l'article, Mediapro, Jaume Roures i Tatxo Benet van presentar una querella contra El País per injúries, calúmnies i aportació de falsedat documental en judici, causa que encara es troba en curs.