Imprimeix

Redacció | Actualitzat el 02 Maig 2018 a les 22:00

El festival Sitges Next celebra la seva quarta edició divendres i dissabte sota el lema What's Next? La seva curadora, Blanca Fullana, ha bastit un programa que explora la innovació en la comunicació de marques, la creativitat i les noves tendències tecnològiques i digitals.

Enguany, el certamen ha renovat el format de ponències i workshops, i ha estructurat el gruix de la programació en quatre blocs temàtics –automoció, banca, música i turisme–, tots ells amb el comú denominador de la innovació com a motor de canvi.

La voluntat és posar la marca en l'epicentre, abastant els diferents perfils professionals que treballen en la seva comunicació, i fer el festival més transversal.

Els blocs

El primer bloc temàtic, dedicat al sector de l'automoció (divendres 4 de maig, 10. 30 h), ha programat les ponències Visualització CGI: Computer Generated Imagery en disseny d'automoció, amb Manel Garcés, visualization & digital processes design manager a SEAT; 'Por siempre jamás', d'Audi, una moraleja del siglo XXI, a càrrec de Carlos Alcón, director creatiu a Proximity Barcelona, i Jesús Díaz, músic i fundador de Music in Silence; Disrupting the Automotive industry voxel by voxel, amb Virginia Palacios, strategy consumer development director d'HP 3D Printing; i D'Automoció a Automobile: La connectivitat com a eix del nou model de saló, amb José Miguel García Guirado, director d'Automobile Barcelona.

El segon bloc és el de la banca (divendres, 12 h) i presenta les següents ponències: Projecte Alma: La xarxa social social, amb Beatriz Bahima, directora Mk digital de Fundació la Caixa, Jorge Segarra, responsable creatiu del projecte, de &Rosàs, i Marta Puidemasa, editora del projecte, de &Rosàs; Service Design: Innovación desde la visión del usuario, a càrrec d'Enric Llopart, head of client & business development a Tribal Worldwide; Com ser on tu siguis?, amb Xavi Gassó, director de presència digital de Banc Sabadell; Every brand is a media brand. Examples of the Financial sector, amb Carlo Rombolá, managing director de LaviniaNext; i Cas pràctic d'inversió de Banc Sabadell a una startup de publicitat, a càrrec de Yolanda Pérez, directora de BStartup de Banc Sabadell, i Marc Elena, CEO i cofundador d'Adsmurai.

El tercer bloc està dedicat a la música (divendres, 16 h), i compta amb les ponències: Festival In-edit: De campanya a producte, a càrrec d'Uri Altell, cofundador del certamen; Rock and Roll Branding, amb Jordi Ballera, director d'Edelman Madrid; Fan to Business. Conocer, llegar, ofrecer y fidelizar, d'Oriol Bonet, bateria del grup Love of Lesbian i promotor de Fangazing; The pleasure of music, amb Dani Pearson, cofundador i CCO de Domestic Data Streamers; Fábrica de sueños, amb Anna Mastrolitto, emprenedora, artista i fundadora de Livesountracks & She's in Control; i El fenomen dels concerts sota demanda, a càrrec de Pau Corbalán, CEO de Cooncert.

El darrer bloc és el dedicat al turisme (dissabte 5, 11 h) i les ponències són: Barcelona i el seu ecosistema tecnològic com a pol d'atracció de talent local i internacional, amb Ricard Castellet, CCO de Barcelona Tech City; ME Brand Vision, a càrrec de René Hoeltschl, general manager ME Sitges Terramar; Innovació en comunicació turística, d'Enric López C., director del Màster Oficial en Direcció d'Empreses Turístiques EU CETT-UB; #ItsRiuTime, amb Albert Martínez, director de publicitat i comunicació digital de RIU Hotels & Resorts, i Ramón Azofra, CEO de The Summer Agency; Experiencias inmersivas en espacios reales: cómo la domótica aumenta la experiencia virtual, a càrrec d'Ignasi Capella Ballbé, CMO & business development & co-funder de Broomx; Always Barcelona: Interactive citizens, amb Daniel Bargalló, director de branded content a Broadcaster, i Vincenzo Angileri, narrative director de Folch; i Les tendències en posicionament digital del sector turístic, a càrrec de Marc Vidiella, cap d'estratègia digital de NothingAd.

Ponències

A banda dels blocs temàtics, Sitges Next salpebra la programació amb diferents ponències. El festival arrencarà divendres amb la conferència Car Commercials with no Cars?, a càrrec d'Ed Lovelace de Pulse Films i D.A.R.Y.L. (9.50 h), i el mateix dia, després del segon bloc, s'ha programat The Wolf Campaign, with Christian Slater, amb Vanessa Ribeiro, EMEA print marketing campaign manager d'HP, i Adam Wiese, director of strategy de Giant Spoon (14 h).

Dissabte el programa s'iniciarà amb Blockchain, més enllà de les finances, aplicacions sectorials reals, a càrrec d'Àlex Puig, innovation consultant & expert (10 h), i finalitzarà amb la ponència-performance Gastronomia innovadora, de Fabián Martín, campió del món de pizzes (14 h).

Abans d'aquest últim es donaran a conèixer els premis Next to Watch 2018 (13.30 h), un palmarès que enguany reconeixerà els millors treballs internacionals en innovació escollits per un jurat d'experts.