comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 03 Maig 2018 a les 11:30

El Jutjat Penal número 27 de Barcelona ha absolt Juan de Haro, dirigent de Democracia Nacional, pels delictes d'amenaces i coaccions a un grup de periodistes que cobrien un acte amb motiu del 12 d'octubre de 2016 i que van ser expulsats. Per la seva part, el militant ultradretà José Miguel Patón també ha estat absolt del delicte de coaccions, però ha estat condemnat amb una multa de 240 euros per un delicte lleu d'amenaces. La Fiscalia de Delictes d'Odi i l'acusació demanaven per a cadascun d'ells tres anys de presó per quatre delictes de coaccions i un any per un delicte d'amenaces.

Els fets van tenir lloc mentre Manuel Canduela, president de Democràcia Nacional, carregava contra el fotoperiodista Jordi Borràs, blanc habitual dels ultres. Aleshores, un grup d'assistents va començar a increpar Guillem Sànchez, d'El Periódico, a qui van confondre amb Borràs. Juan de Haro va advertir de l'error, però va reconèixer el seu germà, Enric Borràs, redactor de l'Ara. Al final, els dos periodistes van haver de marxar entre amenaces i insults juntament amb Rebeca Carranco (El País) i Benet Íñigo (RAC1), tal com recollia el vídeo enregistrat per la Directa.

El jutge Guillermo Benlloch refusa el delicte de coaccions als quatre periodistes perquè entén que no es va acreditar "la concurrència de l'element típic de violència requerit". En el judici, De haro va admetre que sí havia fet fora de l'acte els denunciants, però no per periodistes, sinó per "separatistes". Tot i així, el magistrat conclou que no té "rellevància penalment típica", ja que cap testimoni havia atribuït "cap expressió concreta o gest inequívocament amenaçants".

Respecte a la lleugeresa de la condemna contra Patón, que en el judici va reconèixer haver amenaçat Enric Borràs amb 'arrencar-li el cap', la sentència assenyala que "no constitueix l'anunci seriós d'una decapitació o d'un altre atac contra la vida, sinó l'exteriorització del disgust o incomoditat" per les fotografies que creia li havia fet el periodista.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El Serielizados Fest consolida la seva proposta

La cinquena edició del Festival Internacional de Sèries de Barcelona, el Serielizados Fest, [...]

L'il·lustrador Peter Kuper guanya el 20è Premi LiberPress

El dibuixant, caricaturista i il·lustrador nord-americà Peter Kuper ha estat distingit amb la [...]

Catalunya Música i Ona Mediterrània intercanvien dial a Mallorca

La setmana passada les dues emissores van intercanviar el dial a Mallorca. Catalunya Música [...]

El CAC proposa 15 punts per adaptar la llei audiovisual a la nova normativa europea

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, ha tornat a demanar [...]

Rebuig al veto de l'Elx CF a un periodista de la Cope

El consell d'administració de l'Elx Club de Futbol ha vetat l'accés a les seves [...]

Mateo nega una "purga" a RTVE i atribueix els canvis a "criteris professionals"

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha defensat la profunda [...]

Mediapro produirà continguts audiovisuals per al València CF

El València Club de Futbol i el Grup Mediapro han tancat un acord marc de col·laboració per [...]

Miguel Jiménez, nou director de Cinco Días

Prisa ha nomenat Miguel Jiménez Cabeza nou director Cinco Días, responsabilitat que [...]

Manel Sanromà: "El domini .cat és una estructura claríssima de país"

Manel Sanromà (Tarragona, 1956) és promotor del domini .cat i director de la Fundació [...]

Els treballadors d'El Mundo i Arcadi Espada s'enganxen

Una cinquantena de treballadors d'El Mundo han enviat una carta al director del diari, [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.