comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 11 Juny 2018 a les 09:00

À Punt Media va posar en marxa aquest diumenge les emissions regulars de la nova televisió valenciana després de mes i mig de fer-ho en proves. Un dia històric en què el País Valencià va recuperar la televisió pública quatre anys, sis mesos i 12 dies després del tancament de Canal 9.

L'arrencada oficial de la televisió completa l'oferta d'À Punt, que va endegar les emissions radiofòniques regulars el passat 11 de desembre i va activar el web una setmana més tard, el 18.

D'aquesta manera, es culmina el procés del retorn del servei públic de comunicació aprovat per les Corts Valencianes el juliol de 2016. À Punt compta amb un pressupost de 55 milions anuals i contempla una plantilla d'unes 500 persones, tot i que de moment només s'han cobert 370 llocs de treball. Unes dimensions força reduïdes respecte als 250 milions i 1.800 treballadors que va arribar a tenir RTVV en el seu esplendor.

La programació

La nova televisió valenciana va arrencar oficialment amb À Punt Notícies, conduït per Adelaida Ferre i Vanessa Gegori. Una declaració d'intencions, ja que els informatius seran el pal de paller d'À Punt, amb una redacció integrada que elabora els continguts per a televisió, ràdio, web i xarxes socials.

Farre i Gregori presentaran els informatius diaris de la TV de les 14.30 h, acompanyades de Samuel Borja. De l'edició de les 21 h se n'encarregarà Victòria Maso, amb Isabel Sánchez als esports. Finalment, els informatius de cap de setmana els conduiran Patrícia Ramírez i Josep Grau, amb Carlos Claver als esports.

À Punt TV presenta una graella variada per a tots els públics. Dos dels puntals de la programació diària seran el magazín matinal El matí à punt, conduït per Clara Castelló, i el de tarda, À Punt directe, amb Carolina Ferre.

La graella també oferirà el programa d'humor Assumptes interns; el de reportatges en profunditat Punt docs; el programa lingüístic Trau la llengua (recuperat de Canal 9); el concurs diari Atrapa'm si pots; els espais culinaris Cuiners i cuineres i El xef a casa; el docu-show Bambant per casa; la sèrie d'humor Açò és un destarifo, o l'espai infantil La Colla.

La nova televisió també incorporarà quatre programes provinents de la ràdio: un sobre literatura, Plaerdemavida; un altre sobre llibres dirigit als joves, Una habitació pròpia; Animalades, al voltant del món dels animals de companyia, i l'espai de medi ambient Samaruc digital.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.