comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 12 Juny 2018 a les 08:05

Institucions Penitenciàries ha vetat l'entrada a les presons del número 451 de la Directa, publicat el 4 d'abril sota el títol Veus empresonades alcen el vol, el qual incloïa el reportatge Revifa la lluita dins dels murs que explica la proposta de lluita col·lectiva que un grup de presos de diferents centres penitenciaris de l'Estat ha endegat per visibilitzar i denunciar les vulneracions que pateixen.

La direcció d'un dels centres argumenta el veto perquè el contingut de la publicació "té com a objectiu la desestabilització del sistema penitenciari" i, per tant, considera "no convenient la seva entrega", segons indica la notificació de "correspondència intervinguda" facilitada per l'advocat d'un reclús.

El número de la Directa es va enviar a 35 presos d'11 presons que havien contribuït amb el seu testimoni a l'elaboració del reportatge, però més de dos mesos després cap d'ells l'ha rebut, segons explica el mitjà.

Censura a les presons

El director de l'Observatori del Sistema Penal i els Drets Humans de la Universitat de Barcelona, Iñaki Rivera, afirma que aquest és un cas molt clar "d'atemptat contra la llibertat d'expressió i informació del pres perquè no podrà rebre una publicació, que es completament legal, per la seva situació d'intern".

Segons explica Rivera a la Directa, "fa molt de temps que s'aplica la censura de publicacions dins les presons" i per justificar-la "sempre s'utilitzen conceptes molt poc clars, normalment sota l'excusa que atempten contra la seguretat del centre".

El senador d'EH Bildu Jon Iñarritu, ha sol·licitat per escrit a la cambra informació sobre el veto. Iñarritu demana el motiu pel qual Institucions Penitenciàries considera que la Directa té com a objectiu "desestabilitzar el sistema penitenciari"; pregunta en quins centres penitenciaris s'ha retingut la publicació, i reclama un llistat de les ocasions en les quals s'ha dut a terme la mateixa pràctica durant la darrera dècada.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Competència multa TVE amb més d'un milió per emetre publicitat no permesa

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha sancionat TVE amb un total de 1.070.765 [...]

La CCMA reverteix parcialment el pla de contenció

El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha aprovat la reversió [...]

L'Audiència ordena a la CNMC a reintegrar un milió a RTVE

La Sala Contenciosa Administrativa de l'Audiència Nacional ha revocat dues resolucions de [...]

El Govern espanyol nega un segon MUX al País Valencià

La nova ministra d'Economia, Nadia Calviño, ha negat la previsió de concedir el segon [...]

Els escriptors valencians distingeixen VilaWeb

La junta de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana al País Valencià ha decidit atorgar [...]

Els professionals de RTVE critiquen el pacte PP-C's sobre el concurs

Els consells informatius de TVE, RNE i RTVE.es consideren que l'acord aprovat per PP i [...]

PP i C's s'alien en el concurs per escollir la nova cúpula de RTVE

El procés per renovar la presidència i el consell d'administració de RTVE via concurs ha [...]

Alejandro Flórez, nou director general de la productora 100 Balas

Mediapro ha fitxat Alejandro Flórez com a nou director general de 100 Balas, productora [...]

El Punt Avui culmina l'ERO amb 65 sortides

Divendres passat es van acomiadar els darrers deu treballadors d'El Punt Avui afectats per [...]

ATLL convoca el 5è premi periodístic de l'aigua

Aigües Ter Llobregat (ATLL) ha posat en marxa la cinquena edició del Premi Periodístic de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.