comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 20 Juliol 2018 a les 12:26

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya ha publicat les noves bases reguladores de les subvencions estructurals per a l'edició de publicacions periòdiques en paper i mitjans informatius digitals en català o aranès corresponents a 2018.

La Secretaria de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació ha reformulat les bases adaptant-les a l'evolució dels mèdia amb l'objectiu de continuar impulsant la seva professionalització, estimular la qualitat dels continguts i potenciar els mitjans locals, tal com ja va començar a fer l'any passat.

Ajuts en transició

Des de la Secretaria s'entén que cada cop hi ha més empreses de comunicació que gestionen productes que s'expressen des de diverses plataformes i en diferents formats, tempos, destinataris i direccions. A partir d'aquest fet, assumeix que serà necessari entomar aquest canvi de paradigma en la definició i gestió de les convocatòries de subvencions, que tendiran al reconeixement de la progressiva confluència de formats.

D'aquesta manera, "aviat" es parlarà d'ajuts als editors per la producció de continguts en català o aranès, independentment del seu format. Això sí, "tenint sempre present la idiosincràsia de l'espai català de comunicació", assenyalen les renovades bases reguladores.

Així doncs, la remodelació de les bases de les subvencions a mitjans impresos i digitals es produeix en el marc d'una fase "d'obligada transició", i contempla diversos estímuls que busquen permetre a les empreses els reajustaments necessaris per tal d'abordar l'esmentada confluència de formats.

Novetats

En les noves bases reguladores de les subvencions a la publicacions periòdiques en paper s'han incorporat noves formes d'ajut, aixoplugant explícitament la figura laboral dels cooperativistes i de col·laboradors professionals sota determinades condicions, incrementant el nombre de treballadors contractats i obrint la possibilitat de fer prevaldre categories laborals més enllà de la de redactor.

Altres canvis afecten el càlcul dels imports. Per una banda, s'ha volgut valorar l'esforç de cohesió territorial que fan les revistes de pagament d'abast local i s'ha incrementat a 400 euros l'import fix per número editat, i per altra part s'han modificat en funció de la seva periodicitat i a l'alça els coeficients per exemplar distribuïble corresponents a les publicacions gratuïtes amb l'objecte d'adaptar-los a la situació creada per la davallada de la difusió.

Quant al contingut de redacció periodística mínim per tal de potenciar els continguts redaccionals, ha pujat del 40 al 45%, tot i que també s'afegeix l'opció d'acreditar un mínim de 65.000 caràcters sense espais de contingut redaccional.

Així mateix, s'ha modificat el requisit exigit a les empreses periodístiques d'acreditar un tant per cent de despeses mínimes d'edició de continguts, que baixa del 50 al 40% (requisit alternatiu a l'exigència d'acreditar una plantilla mínima de de tres persones).

Pel que fa a les bases reguladores de les subvencions a mitjans informatius digitals, s'ha augmentat l'import que correspon a la categoria de redactor, l'establiment com a computable de la categoria de gestor de xarxes o community manager, el reconeixement del personal professional col·laborador en la producció de continguts (per primera vegada) i l'aixopluc a les figures laborals dels cooperativistes.

A més, per tal de donar més pes a la professionalització dins el càlcul total de l'import de les subvencions, s'ha mantingut la tònica iniciada els darrers anys de reduir el pes relatiu del concepte de difusió (nombre d'usuaris únics), mitjançant la disminució de l'índex numèric utilitzat en el seu càlcul.

Per altra banda, s'ha volgut reforçar l'aposta pels mitjans locals amb l'augment de l'import en concepte de suport bàsic en aquesta categoria.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.