comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 02 Octubre 2018 a les 21:01

El ple del Parlament Europeu ha aprovat la revisió de Directiva de serveis de comunicació audiovisual amb 452 vots a favor, 132 en contra i 65 abstencions. Ara el text haurà de ser adoptat formalment pel Consell de Ministres abans de la seva publicació al Diari Oficial de la Unió Europea i la seva entrada en vigor. Un cop publicada la nova normativa, els estats membres tindran 21 mesos per traslladar els canvis a la seva legislació.

La setmana passada, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya va demanar que s'actualitzi "el més aviat possible" la llei catalana a la nova Directiva europea. Per fer-ho, el seu president Roger Loppacher va plantejar 15 punts clau que caldria tenir en compte a l'hora de dur a terme la modificació.

Les principals novetats de la nova legislació són l'increment de la protecció dels menors davant dels continguts perjudicials; les limitacions a l'emissió de publicitat a un 20% del temps d'emissió, i l'obligació d'un 30% de produccions europees en els catàlegs de les plataformes de vídeo.

Novetats

La revisió de la Directiva s'aplicarà tant a les televisionscom a les plataformes de continguts a la carta i d'intercanvi de vídeos com ara Netflix, YouTube o Facebook, i a les retransmissions en streaming.

La normativa reforça la protecció als menors i estableix que els proveïdors audiovisuals han de prendre mesures per combatre els continguts que incitin a la violència, l'odi i al terrorisme, mentre que la violència gratuïta i la pornografia estaran subjectes a normes estrictes. Així doncs, les plataformes d'intercanvi de vídeos seran responsables de reaccionar ràpidament quan els usuaris detectin l'existència de continguts perjudicials.

La nova legislació no inclou cap sistema de filtratge automàtic dels continguts pujats a la xarxa, però les empreses hauran de crear un mecanisme transparent, senzill i efectiu que permeti als usuaris denunciar o notificar els continguts de risc.

La revisió de la Directiva també estableix que la publicitat podrà arribar fins a un màxim del 20% del temps d'emissió entre les 6 i les 18 h, de manera que les operadores podran tenir flexibilitat per ajustar els seus períodes comercials. També s'aplicarà el límit del 20% al prime time, establert entre les 18 i les 24 h.

Per altra banda, i amb la voluntat de donar suport a la diversitat cultural del sector audiovisual europeu, la nova legislació estableix que un mínim del 30% del catàleg de les plataformes de vídeo sota demanda han de ser de producció europea. A les plataformes també se'ls demana que contribueixin al desenvolupament de la producció audiovisual europea ja sigui invertint directament en contingut o contribuint als fons estatals. El nivell de contribució haurà de ser proporcional als ingressos per vídeo a la carta en cada país.

La normativa també inclou mesures relacionades amb l'accessibilitat, la integritat del senyal dels radiodifusors, l'enfortiment de les autoritats reguladores i l'impuls de la competència dels mitjans.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La Generalitat treu a licitació la inserció d'esqueles a diaris impresos

El Departament de la Presidència ha obert el procés de licitació per adjudicar el servei de [...]

Els beneficis d'Imagina van créixer un 10,3% el 2017

Imagina Media Audiovisual (matriu de Mediapro) va tancar el 2017 amb un benefici net de [...]

El festival Zoom premia Mercedes Milà, Laura Rosel i 'Polònia'

El Festival Internacional de Ficció Televisiva i Formats Zoom d'Igualada ha començat a [...]

Torrelles de Llobregat licita la gestió integral del butlletí municipal

L'Ajuntament de Torrelles de Llobregat ha obert el procés de licitació per adjudicar els [...]

Neix el digital Castellón Plaza

Ediciones Plaza ha posat en marxa el diari digital Castellón Plaza, la capçalera que li [...]

Jordi Basté guanya el seu segon Ondas

El jurat dels Premis Ondas ha fet públics els guanyadors de la 65a edició d'aquests guardons [...]

Catalunya Ràdio recull les vivències de 35 anys en un web

Catalunya Ràdio ha posat en marxa Dies de ràdio, un web que recupera testimonis orals, [...]

Els periodistes gironins reconeixen les trajectòries de Narcís Planas i JAP

La junta demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes ha decidit distingir el periodista [...]

La 10a Catosfera aborda la conjunció entre comunicació i internet en diferents àmbits

L'Auditori Josep Irla de Girona acull de dijous a dissabte la desena edició de la Catosfera, [...]

Els Premis Gabinets distingeixen l'Hospital Clínic, la UPF i Òscar Camps

El Col·legi de Periodistes de Catalunya va lliurar dimarts al vespre la desena edició dels [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.