comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 04 Octubre 2018 a les 21:50

El digital Público ha posat en marxa l'eina Transparent Journalisme Tool, la qual genera un Mapa de transparència de les informacions publicades.

La TJ Took consisteix en un esquema visual que permet seguir el procés de creació dels articles, des de que el mitjà comença a prestar atenció a un tema específic fins al moment en què es publica o s'actualitza.

El mapa ofereix una valoració del grau de transparència de cada informació segons la quantitat de detalls que els periodistes hagin aportat dels vuit indicadors de transparència editorial establerts: fonts (fins al 20% de la valoració total), autoria (15%), per què (15%), mitjà (15%), documents de suport (10%), context (10%), data (10%) i lloc (5%).

Així doncs, els articles de Público ara incorporen la icona de la TJ Tool (situada al costat dels símbols de les xarxes socials), la qual dona accés a una finestra que ofereix el grau de transparència i la traçabilitat de la informació.

Público remarca que la valoració final no és en cap cas un indicador de la qualitat de la informació, sinó només de la transparència a l'hora de comunicar el procés d'elaboració. És a dir: una investigació exclusiva en què no s'esmenten les fonts per seguretat pot rebre una puntuació més baixa que una notícia elaborada a partir d'una nota d'agència.

Eina compartida

La TJ Tool s'ha desenvolupat com una eina de codi obert (incorpora un plugin per a WordPress de moment en proves) i ha estat parcialment finançada pel programa Digital News Innovation Fund de la Google News Initiative.

L'objectiu de Público és que la TJ Tool que pugui ser utilitzada per altres mitjans per generar un moviment de transparència en la recerca per restaurar la confiança de la ciutadania en el periodisme, en la credibilitat dels professionals i en la capacitat dels mitjans per exercir la seva funció de vigilància, i a més proporcionar als anunciants una eina per identificar, recompensar i vincular-se al periodisme de qualitat.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Entra en vigor la nova instrucció sobre llengua i cultura catalanes a TV i ràdios

La modificació de la Instrucció general sobre la presència de la llengua i la cultura [...]

La Generalitat treu a licitació la inserció d'esqueles a diaris impresos

El Departament de la Presidència ha obert el procés de licitació per adjudicar el servei de [...]

Els beneficis d'Imagina van créixer un 10,3% el 2017

Imagina Media Audiovisual (matriu de Mediapro) va tancar el 2017 amb un benefici net de [...]

El festival Zoom premia Mercedes Milà, Laura Rosel i 'Polònia'

El Festival Internacional de Ficció Televisiva i Formats Zoom d'Igualada ha començat a [...]

Torrelles de Llobregat licita la gestió integral del butlletí municipal

L'Ajuntament de Torrelles de Llobregat ha obert el procés de licitació per adjudicar els [...]

Neix el digital Castellón Plaza

Ediciones Plaza ha posat en marxa el diari digital Castellón Plaza, la capçalera que li [...]

Jordi Basté guanya el seu segon Ondas

El jurat dels Premis Ondas ha fet públics els guanyadors de la 65a edició d'aquests guardons [...]

Catalunya Ràdio recull les vivències de 35 anys en un web

Catalunya Ràdio ha posat en marxa Dies de ràdio, un web que recupera testimonis orals, [...]

Els periodistes gironins reconeixen les trajectòries de Narcís Planas i JAP

La junta demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes ha decidit distingir el periodista [...]

La 10a Catosfera aborda la conjunció entre comunicació i internet en diferents àmbits

L'Auditori Josep Irla de Girona acull de dijous a dissabte la desena edició de la Catosfera, [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.