Imprimeix

Redacció | Actualitzat el 10 Octubre 2018 a les 20:17

À Punt Media ha fet públiques les primeres dades d'audiència quatre mesos després d'iniciar les emissions televisives. Segons un estudi de l'empresa demoscòpica GfK, al setembre un 14,2% de persones del País Valencià van mirar À Punt TV diàriament, vuit dècimes més que el 13,4% de juliol.

(Cal tenir present que aquests percentatges no són equiparables als que publica Kantar Media, que calculen la mitjana d'espectadors diaris, mentre que els de GfK indiquen els que s'hi han connectat almenys un cop al dia.)

Els teleinformatius són els espais amb un índex de fidelitat més elevat de la graella. En concret, al setembre, el 42,2% dels espectadors d'À Punt va mirar els informatius de la cadena, un augment de 3,4 punts en comparació a juliol. Per la seva part, el esports van tenir un seguiment del 7,3% d'espectadors, 3,6 punts més que al juliol, coincidint amb la inclusió en la graella de les retransmissions en directe i els programes especialitzats.

Finalment, l'estudi de GfK indica que el 65,5% de les llars valencianes el mes passat ja tenia sintonitzada la televisió d'À Punt, un percentatge que al juliol era del 58,6%.

La directora general d'À Punt Media, Empar Marco, ha relativitzat les xifres per remarcar la missió del mitjà. "Volem molta presència, audiència tota, però no a qualsevol preu. Som servei públic i això vol dir que hem de fer continguts rigorosos, veraços i pròxims, que no està renyit ni amb divertits ni amb entretinguts. I tenim una aposta molt important pel valencià i per ser motor del nostre sector audiovisual", ha dit.